شناسهٔ خبر: 43957 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نتیجه نظرسنجی تلویزیون درباره یارانه‌ها

بیش از ۹۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی برنامه پایش شب گذشته موافقت خود را با حذف یارانه خانواده‌های ثروتمند و به جای آن تخصیص دارو و درمان رایگان، اعلام کردند.

به گزارش نماینده ؛ بیش از ۹۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی برنامه پایش شب گذشته موافقت خود را با حذف یارانه خانواده‌های ثروتمند و به جای آن تخصیص دارو و درمان رایگان، اعلام کردند.

به گزارش شبکه ایران، دولت یازدهم تصمیم‌گیری درباره ادامه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را به تاخیر انداخته تا بتواند پیشنهاد خود را در مشورت با اقتصاددانان بیشتری محک بزند و موافقت عمومی را نیز به آن جلب کند. از این رو محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور شب گذشته در برنامه پایش ضمن تشریح نگاه دولت به ادامه هدفمندی یارانه‌ها، نظر مردم را درباره این موضوع، از طریق پیامک برنامه پایش، دریافت کرد.

سوال نظرسنجی برنامه شب گذشته پایش به این شرح بود : آیا موافقید یارانه خانواده‌های ثروتمند حذف و به جای آن، دارو و درمان برای همه رایگان شود؟ ۱.بله ۲.خیر

در پایان این نظرسنجی که حدود ۸۵۰ هزار نفر شرکت کننده داشت ، بیش از ۹۱ از شرکت‌کنندگان ، یعنی ۷۷۷ هزار و ۶۵۳ نفر به گزینه اول رای دادند و به این تریتب خواستار قطع یارانه ثروتمندان و رایگان کردن دارو و درمان شدند . تنها ۸ درصد از شرکت به گزینه دوم رای دادند.

نکته قابل توجه اینکه در نظرسنجی از خبرگان اقتصادی که توسط این برنامه و از حدود ۱۷۰۰ نفر از نمایندگان مجلس، مدیران ستاد اقتصادی دولت و وزارتخانه‌ها، مدیران شرکت‌های خصوصی و دولتی، استادان دانشگاه و خبرنگاران اقتصادی رسانه‌ها، نظرخواهی صورت گرفته نیز این نتیجه به دست آمده است .

در نتیجه نظرسنجی از خبرگان اقتصادی ۹۲ درصد از موافق این بودند که "یارانه ثروتمندان حذف و در مقابل خدمات درمانی رایگان شود". ۸ درصد نیز اعلام کردند که موافق این مساله نیستند

نظر شما