شناسهٔ خبر: 42992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

آغاز مذاکرات محرمانه امریکا و اسراییل درباره گام نهایی توافق هسته ای با ایران

اوباما نتانیاهو صهیونیست ها قصد دارند ابعاد برنامه غنی سازی ایران را چنان کوچک و محدودیت های آن را چنان شدید کنند که عملا برنامه ای که تولید کننده قدرت استراتژیک باشد در ایران باقی نماند.

نماینده - شواهد نشان دهنده آن است که دولت غاصب اسراییل، مذاکرات خود درباره جزئیات توافق نهایی هسته ای گروه ۱+۵ و ایران را با امریکا آغاز کرده است.

گزارش های موجود نشان می دهد هیئتی از رژیم صهیونیستی به ریاست یوسی کوهین مشاور امنیت ملی این رژیم روز یکشنبه گذشته (۲۴ آذر/ ۱۵ دسامبر) وارد واشینگتن شده است.

سیما شاین معاون وزیر امور راهبردی دولت اسراییل که هماهنگ کننده دیپلماتیک و اطلاعاتی مسئله ایران در این رژیم است، کوهین را در این دیدار همراهی می کند.

در سوی مقابل نیز هیئتی از مقام های امنیت ملی کاخ سفید به ریاست سوزان رایس مشاور امنیت ملی رییس جمهور امریکا برای مذاکره با ایران تیم مامور شده است.

جوزف بلینکن و بنجامین رودز معاونان رایس در شورای امنیت ملی کاخ سفید، پونیت تالوار مسئول میز ایران در شورای امنیت ملی امریکا و وندی شرمن معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا در این مذاکرات حضور دارند.

اطلاعات موجود نشان می دهد اکنون انرژی رژیم صهیونیستی بر دو مسئله اصلی متمرکز است:

۱- جلوگیری از تشدید شکاف میان امریکا و اسراییل بر سر راهبرد کلان امریکا درباره ایران

۲- اثرگذاری بر مشخصات و جزئیات «گام نهایی» که به زودی مذاکره بر سر آن میان ایران و ۱+۵ آغاز خواهد شد.

هنوز از جزئیات این مذاکرات اطلاع چندانی در دست نیست ولی به نظر می رسد صهیونیست ها پذیرفته اند که در گام نهایی حدی از غنی سازی در ایران پذیرفته خواهد شد اما قصد دارند ابعاد این برنامه را چنان کوچک و محدودیت های آن را چنان شدید کنند که عملا برنامه ای که تولید کننده قدرت استراتژیک باشد در ایران باقی نماند. 

 

منبع: ایران هسته ای

برچسب‌ها:

نظر شما