شناسهٔ خبر: 42711 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاکید حداد عادل بر ضرورت معرفی هر چه زودتر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات

غلامعلی حداد عادل 4 غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره ضرورت معرفی هرچه سریع‌تر رئیس این سازمان گفت: عده زیادی در خارج از کشور هستند و تکلیف این سازمان برایشان خیلی جدی‌تر از داخل کشور است.

به گزارش نماینده  غلامعلی حداد عادل یکی از ۱۵ عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان معرفی رئیس جدید سازمان گفت: این موضوع را گفته‌ایم و ان‌شاءالله تقاضا خواهیم کرد هرچه زودتر تکلیف ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشخص شود، مخصوصاً که عده‌ زیادی در خارج از کشور هستند و این موضوع برایشان خیلی جدی‌تر از داخل کشور است.

 با اتمام حکم محمدباقر خرمشاد در سی‌ام مهرماه امسال و با وجود سپری‌شدن حدوداً دو ماه از این موضوع، هنوز رئیس جدیدی برای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی معرفی نشده است.

این در حالی است که شورای عالی سازمان -متشکل از پنج شخصیت حقیقی (نمایندگان رهبر معظم انقلاب) و ۱۰ شخصیت حقوقی- روز اول آبان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل جلسه داد و طی آن «ابوذر ‌ابراهیمی ترکمان» رایزن فرهنگی سابق ایران در روسیه را به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب کرد. اما شنیده‌ها حاکی است اختلاف سلیقه میان علی جنتی و حجت‌الاسلام روحانی مانع از برگزاری مراسم معارفه ابراهیمی ترکمان شده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره تاریخ مراسم معارفه رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفته بود: تاریخ این مراسم هنوز مشخص نیست.

در این مدت نام برخی چهره‌های دیگر نظیر «علیرضا معیری» سفیر و نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو و «سیدمهدی مصطفوی» سومین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به گوش می‌رسد.

امید است با معرفی هرچه سریع‌تر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهم‌ترین دستگاه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از بلاتکلیفی خارج شود، چرا که تعلل در برهه کنونی که به تعبیر رهبر انقلاب دوران «ناتوی فرهنگی» و «جنگ نرم» است، تبعات سوئی می‌تواند داشته باشد.

نظر شما