شناسهٔ خبر: 42623 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

هشدار خوئینی ها به وزارت خارجه : آمریکا دشمن همیشگی ملت ایران است

موسوی خوئینی ها موسوی خوئینی ها رئیس کمیسیون امورخارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ما همیشه در سیاست خارجی خود به آمریکا به عنوان یک دشمن نگاه می کنیم .

نماینده - رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در یک کنفرانس مطبوعاتی به تشریح عملکرد این کمیسیون و نیز انتظارات مجلس شورای اسلامی از دستگاه سیاست خارجی پرداخت.

وی اظهار داشت  : وزارت خارجه باید به این نکته دقیقا توجه کند که دستگاه سیاست خارجی در طول رژیم گذشته به سمتی می رفته که بعد از پیروزی انقلاب نبایستی به آن سمت برود وقتی که ما به وضعیت وزارت خارجه نگاه می کنیم می بینیم که در زمان شاه اصولا سیاست خارجی ایران در این وزارتخانه و دولت ایران تعیین نمی شده و آمریکا تعیین کننده سیاست های ایران بود و به هر سمتی که آمریکا حرکت می کرد ایران نیز به همان سمت حرکت می کرد .

خوئینی ها ادامه داد : دستگاه سیاست خارجی باید بداند و ما به آنها اعلام می کنیم که به عنوان شاخص و به عنوان یک میزان آمریکا همیشه دشمن است ما همیشه در رابطه خارجی خود با آمریکا به این کشور به عنوان یک دشمن نگاه می کنیم و رابطه ما با آمریکا رابطه ما با یک دشمن قدرتمند اصلی است .

وی با اعلام این که اسرائیل باید از عرصه روزگار محو شود اظهار داشت : اسرائیل به عنوان یک دولت غاصب محسوب می شود که باید از بین برود و سیاست خارجی کشورمان باید به این سمت حرکت کند که مسلمانان جهان در جهت نابودی رژیم صهیونیستی حرکت کنند و بسیج شوند.

خوئینی ها

خوئینی ها گفت : کشورهای عربی و مسلمان که در یک جبهه با اسرائیل می جنگند دوست ما و کشورهایی که حاضر نیستند با رژیم صهیونیستی بجنگند دشمن ما هستند.

وی با هشدار مجدد به دستگاه سیاست خارجی گفت : نباید به گونه ای عمل کنید که مردم بگویند این سیاست ها چه تفاوتی با زمان شاه داشته و دارد؟(۱)

پی نوشت

۱- اطلاعات ، ۲۴ آذر۱۳۵۹، صفحه ۳

نظر شما