شناسهٔ خبر: 42562 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

با نادیده گرفتن توافق ژنو

آمریکا افراد و شرکت‌های جدیدی را در فهرست تحریم ایران قرار داد

تحریم در حالی که گروه ۵+۱ بر اساس توافق هسته ای ژنو متعهد شده است تحریم ها علیه ایران را تشدید نکند، دولت آمریکا روز گذشته نام افراد و شرکت های جدیدی را در فهرست تحریم‌ها علیه ایران قرار داد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم دولت آمریکا روز گذشته چند شرکت و فرد  دیگر  را در فهرست تحریم های ایران قرار داد. این در حالی است که گروه ۵+۱ بر اساس توافق هسته ای ژنو متعهد شده است تحریم ها علیه ایران را تشدید نکند.

رویترز اعلام کرد بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارتخانه های خارجه و دارایی آمریکا این شرکت ها و افراد به دلیل حمایت از برنامه هسته ای ایران مورد تحریم قرار گرفته اند.

در این بیانیه تصریح شده است: قرار دادن نام افراد و شرکت های جدید در فهرست تحریم ایران نشان می دهد توافق هسته ای اخیر در تلاش های مداوم ما برای تعقیب و مجازات آن هایی که از برنامه هسته ای ایران حمایت می کنند یا در پی فرار از تحریم های ما هستند تاثیری نمی گذارد و نخواهد گذاشت.

از جمله شرکت هایی که هدف تحریم قرار گرفته اند شرکت های مید اویل آسیا و سینگا تانکرز هستند که مقر هر دو در سنگاپور قرار دارد. این شرکت ها متهم هستند به ایران برای دستابی به منابع مالی از طریق یک بانک خارجی و به نیابت از شرکت ملی نفتکش ایران کمک کرده اند.

همچنین یک تبعه اوکراین به نام ویتالی سوکولنکو و شرکت تحت مالکیتش به نامه فرلند به دلیل کمک به فروش نفت ایران تحریم شده اند.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۰۹-۲۲ ۱۸:۲۴ 1 0

    چی شد؟؟ اقایان همه چیزشان را دادند و با افتخار می گفتند که تحریم لغو شده !!!! بله بعد از دادن همه اطلاعات سانتریفیوژ و نیروگاهها دیگر نیازی به معامله ندارند ... وارثان قاجار خجالت بکشند.. 
                                
  • ۱۳۹۲-۰۹-۲۲ ۱۸:۵۵علی یوسفی 0 0

    مگه ساختمان تحریم ها ترک نخورده بود؟چی شد؟ ترمیم شد؟
                                

نظر شما