شناسهٔ خبر: 42406 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

سوء تفاهم یا خیانت ؟ / تاریخ پاسخ می دهد / ۸ نکته ای که فعالان اصلاح طلب آن را فراموش کرده اند

فتنه 88

نماینده - روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نامه سرگشاده ۹ چهره اصلاح طلب به رئیس جمهور را منتشر ساخت که بر اساس آن خواسته شده است به سوء تفاهم! سال ۸۸ پایان داده شده و دو طرف این سوء تفاهم نیز بخشیده شوند!
این نامه حاوی نکات فراوانی است که در ادامه به تک تک آنها اشاره می شود ؛
۱-    در ابتدای نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است : حق‌شناسي حكم مي‌كند تا به تعبير متعالي قرآن كريم هر چند با تاخير، سلام‌هاي گرم خود را به شما، منتخب ملت بزرگ ايران و تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي خاصه جناب آقاي دكتر ظريف، وزير امور خارجه ايران و همكاران محترم‌شان ابلاغ نموده و بابت اين پيروزي بزرگ به شما و تيم مذاكره‌كننده تبريك عرض نماييم.
فارغ از بخش دوم این بند از نامه که تشکر از تیم مذاکره کننده را در بر می گیرد ۹ فعال اصلاح طلب که خود را نخبگان جامعه می دانند پیروزی ۲۴ خرداد روحانی را به او تبریک می گویند بی آن که به این سوال پاسخ دهند چرا و به چه علت با ملتهب کردن فضای سیاسی جامعه پیروزی ۲۴ میلیونی منتخب ملت در خرداد ۸۸ را به کام ملت زهر کرده و دشمنان را شاد و کشور و منابع آن را به هدر دادند؟ نخبگان محترم به این سوال نمی پردازند و این برخورد گزینشی با آرامی ملت آن هم در ابتدای نامه به رئیس جمهور خود، نشان می دهد که در ادامه نامه با چه ادعاهایی روبرو خواهیم شد .


۲-    در ادامه از تدبیر رهبری نظام و رهبران سیاسی از جمله هاشمی و خاتمی تقدیر و تشکر شده است بی آن که به این نکته اشاره شود آیا رهبری عزیز انقلاب همان شخصیتی نبودند که در ۲۹ خرداد ۸۸ چونان پدری مهربان همه فعالان را به ترک هواهای نفسانی و رعایت مصالح ملی کشور و پذیرفتن راهکار قانونی برای حل اختلافات دعوت کردند؟ چرا در آن روز تدبیر رهبر معظم انقلاب از سوی نویسندگان نامه به رئیس جمهور و دوستانشان پذیرفته نشد و آن شد که دیدیم ...البته در آن روز تدبیر به گفته فعالان اصلاح طلب رهبران سیاسی از جمله هاشمی و خاتمی چیز دیگری بود ...تدبیری که زمزمه های آن از نامه بدون سلام هاشمی به رهبر معظم انقلاب بلند شد و با فتنه ۸۸ ادامه یافت و با قیام تاریخی ۹ دی در زباله دان تاریخ دفن شد .


۳-    نویسندگان نامه در ادامه با اشاره به مشروعیت رئیس جمهور می نویسند : «اگر نبود انتخاب ملت ايران و حضور باشكوه در پاي صندوق‌هاي راي و مشروعيت گسترده‌يي كه به شما به عنوان رييس‌جمهور بخشيدند، هيچگاه قدرت‌هاي جهاني و بين‌المللي چنين تعامل سازنده‌يي را با شما و دولت منتخب نشان نمي‌دادند. » دوباره این سطور را به دقت بخوانید و در فحوای آن دقت کنید ! نخبگان محترم معتقدند مشروعیت حاصل از رای مردم قدرت های جهانی را به تعامل سازنده با دولت روحانی وادار کرد . اگر ادعای تعامل سازنده را بپذیریم و در آن ان قلتی وارد نسازیم می توان به یک نتیجه و یک پرسش اشاره کرد ؛ نتیجه آن که امضاکنندگان نامه منتشره در روزنامه اعتماد همچنان مدعی تقلب در انتخابات حماسی ۲۲ خرداد ۸۸ هستند چرا که در آن روز منتخب ملت با رای قاطع ۲۴ میلیون ایرانی رئیس جمهور شد ولی تعامل سازنده ای از سوی قدرت های جهانی ندیدیم پس یا باید به این قدرت ها بدبین بود که ظاهرا فعالان اصلاح طلب از این گناه فاحش یعنی بی اعتمادی به دشمن بری هستند و یا به ملت ظنین شد که دومی به ثواب نزدیک تر است ! و سوال این که تا چه زمانی مدعیان اصلاحات می خواهند با انکار رای مردم با انتخابات گزینشی برخورد کرده و با تقلب بزرگ به کسب وجهه بپردازند؟


۴-    در بخش دیگری از این نامه نویسندگان با فرار به جلو نوشته اند « مبادا كاري كنيم كه مسببان بحران‌هاي امروز ايران و كساني كه در همه عرصه‌هاي مختلف كشور را با بن بست روبه‌رو كرده‌اند، فردا در جايگاه مدعي العموم بنشينند.» سخن حق را باید شنید و به آن احترام گذاشت . نباید طوری برخورد شود که مسببان بحران ها و فتنه ها امروز طلبکار شوند و از موضع مدعی العموم خواستار محاکمه مردم شوند ...یادمان نرفته که چند روز پیش محمد رضا خاتمی از موضعی طلبکارانه و با فراموشی خیانت ها و جنایت های فتنه گران ۸۸ از جمله خود گفت : ما از طلب ۸۸ گذشتیم !! و امروز نیز این فعالان اصلاح طلب موضعی طلبکارانه اتخاذ کرده و از فتنه بزرگ ۸۸ با عنوان سوء تفاهم یاد می کنند !


۵-    نویسندگان در بخش بعدی نامه خود به مرگ نلسون ماندلا رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی اشاره کرده و نوشتند : «او نشان داد كه نمي‌توان فراموش كرد ولي مي‌توان بخشيد! بسياري در تاريخ مبارزات سياسي به زندان رفته يا آسيب ديده‌اند. اما كمتر انساني را سراغ داريم كه بتواند زندانبانان و بانيان ظلم به خويش و ملتش را ببخشايد و بر بستر گذشته خانه‌يي نو بسازد» فعالان اصلاح طلب با زعم خود کوشیده اند در این بخش تعریضی به انقلاب شکوهمند ملت ایران بزنند که پس از پیروزی خائنان و جنایتکاران بزرگ رژیم پیشین از جمله هویداها و نصیری ها را به کیفر اعمال خود رساند . آیا یک مسلمان می تواند منکر آیه قصاص شود و معتقد باشد کسی که صدها بیگناه را کشته و یا دستور اعدام و شکنجه بیگناهان بسیاری را صادر کرده قصاص نشود ؟ فعالان اصلاح طلب تکلیف خود را با اسلام و قرآن روشن سازند.


۶-    در بخش پایانی این نامه تاکید شده است « مطلوب است كه در ارتباط با برخي سوءتفاهم‌هاي باقي مانده از انتخابات ۸۸ هم اقدامي عاجل صورت پذيرد. بياييم كاري كنيم كه اين پيروزي‌ها موجب انسجام در وحدت ملي و تقويت بيش از پيش نظام جمهوري اسلامي شود. در انتخابات ۸۸ بسياري اشتباه كردند. اما نمي‌خواهيم همچنان در گذشته تنفس نماييم. همان‌گونه كه جناب خاتمي فرموده بودند، بهتر است طرفين همديگر را مورد بخشش قرار دهند تا دست به دست يكديگر فرداي ايران را رقم زنيم.» سوال اینجا است که دو طرف فتنه ۸۸ چه کسانی بودند ؟ دریک طرف ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران قرار داشت که در انتخاباتی آزاد شرکت کرده و به نامزد مطلوب خود رای داده بودند رئیس جمهوری با ۲۴ میلیون رای انتخاب شده و قانون بر صحت این انتخاب و مشروعیت آن مهر تائید زده بود و در طرف دیگر کسانی که با دمکراسی و آزادی انتخاب ملت گزینشی برخورد کرده رای مردم را برنتافتند و بر جمهوریت نظام شوریدند و این شورش به نفی اسلامیت نظام از سوی آنان منتهی شد . شعارهای مرگ بر اصل ولایت فقیه و جمهوری ایرانی این افراد و گروه ها از یادها نرفته و نمی رود . روز قدس ۸۸ که شعار در حمایت از رژیم صهیونیستی سرداده شد و در روز دانشجو به حضرت روح الله اهانت شد و در عاشورای حسینی به امید ، آرمان و اعتقاد ملت ایران یعنی سرور و سالار شهیدان اهانت روا داشته شد ووو فراموش نخواهد شد . سوال اینجا است که اصحاب فتنه باید کدامین گناه ملت را ببخشایند ؟ رای با نامزد مطلوب خود را؟ حضور در انتخابات را ؟ کدامین گناه؟ و ملت ایران از کدام گناه سران و اصحاب فتنه باید عبور کند و آن را ببخشاید ؟ همراهی و همگامی با دشمنان ملت ایران را ؟ دعوت به آشوب و بر هم زدن امنیت کشور را ...


۷-    و در نهایت اگر به اسامی امضا کنندگان این نامه دقت شود به نام مسعود سلطانی فر برخورد می کنیم . فردی که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد ولی نتوانست رای اعتماد نمایندگان را جلب و از رسیدن به مقصود بازماند. سوال اینجا است که جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم چگونه به افرادی که سابقه حضور در فتنه آمریکایی – انگلیسی ۸۸ را دارند و امروز نیز همچنان بر موضع سابق خود هستند اعتماد می کند؟


۸-    و نکته پایانی فارغ از محتوای نامه فعلان اصلاح طلب به رئیس جمهور این که به سالگرد حماسه ماندگار نه دی نزدیک می شویم . ضروری است به این روز نگاهی دگر بار داشته باشیم تا بدانیم و بدانند که امت نه دی نظرشان درباب فتنه ۸۸ چه بود...تصاویر و شعارهای نه دی را مرور کنید خواهید فهمید ...

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۳۹علی 1 0

    احسنت 
    عالی بود
                                

نظر شما