شناسهٔ خبر: 42270 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ظریف: آمریکا با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد

سخنان خالی از ظرافت ظریف و استفاده ای که دشمنان بردند

ظریف 1

نماینده - سخنان اخیر وزیر امورخارجه در تعریف از قدرت نظامی آمریکا قبل از این که مصرف داخلی داشته باشد بازخورد خارجی یافت و دشمنان دیرین ملت ایران که اکنون و بنا به دلایلی که خارج از حوصله این نوشتار است اعتماد مسئولین ایرانی را جلب کرده اند پس از این اظهارات بر شدت حملات خود افزودند.

این که گفته شود آمریکا می تواند در عرض ۱۵ دقیقه تاسیسات هسته ای کشورمان را از بین برده و از لحاظ نظامی ایران را نابود سازد در میدان نبرد بیشتر می تواند سنجیده شود چنان چه در هشت سال دفاع مقدس آزموده شد و دیدند و دیدیم که چه شد و نه تنها ایران در مقابل قدرت های شیطانی سجده نکرد بلکه قوی تر از پیش در نقش یک قدرت فرامنطقه ای ظاهر شده است قدرتی که آمریکا و دیگر متحدانش مجبورند برای حل مشکلات خود با این کشور مذاکره و گفت و گو کنند.

از این نکته که بگذریم جمله هاشمی پدر معنوی دولت یازدهم آن هم ۳۳ سال پیش جالب توجه است که گفته بود نه آمریکا قوی تر از دوره ای است که به ویتنام حمله کرد و نه ملت ایران ضعیف تر از مردم ویتنام و سخن خاتمی که ۳۳ سال پیش در قامت یک انقلابی گفته بود ریگان کدامین غلط را می خواهد بکند که کارتر پیش از این نکرده است !

به بخش نخست نوشتار خود بر گردیم که سخنان ظریف مخاطب خارجی خود را یافته است!

 آمریکا امروز به این درک رسیده که ترس از هژمونی این قدرت شیطانی در بخش هایی از بدنه دولت یازدهم رسوخ کرده است و وقتی ترس در حکومتی راه یافت دیگر غلبه بر آن امر ساده ای است .

باز مجبوریم از تاریخ مثال بزنیم !

حمله آمریکا به افغانستان و عراق سبب شد که معمر قذافی رهبر لیبی از هراس آن که هدف بعدی، او باشد از سر ضعف و عجز بر سر میز مذاکره با آمریکا و دیگر متحدانش بنشیند .

این ضعف، مخاطب خود را در آمریکا یافت و بعد از آن که قذافی خلع سلاح شد اینک نوبت آن رسیده بود که به صورت کامل از هستی ساقط شود.

قصد این نوشتار مقایسه مو به مو نیست که نه ایران لیبی است نه سران ایران با سران لیبی قابل مقایسه هستند و نه ملت ایران شباهتی به ملت ضعیف شده لیبی داشته و دارد .

سخن این جا است که مذاکره از سر ضعف نتیجه ای جز شکست و به یغما رفتن هستی یک ملت ندارد .

از نکته ای که به آن رسیدیم بگذریم و به سخنان ظریف برسیم !

بعد از این که ظریف در پاسخ به دانشجویان معترض اظهار داشت  «غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟» موجی از اظهار نظرهای طلبکارانه از سوی مسئولان غربی را شاهد هستیم که در ادامه به بخشی از این اظهارات اشاره می کنیم؛

۱- «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در نشست مجمع «سابان» با اذعان به بی‌سابقه بودن تحریم‌های ضدایرانی، گفت ما تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه آن‌ها اعمال کردیم که ضربه زیادی به اقتصادشان زد، فروش نفت آن‌ها را به شدت کاهش داد، ارزش واحد پولشان را به شدت پایین آورد... تمام این‌ها به این دلیل است که یک اجماع جهانی به وجود آمد. روی کار آمدن «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های جهانی علیه این کشور بوده البته این به این معنی نیست که ما باید به او یا هرکه در ایران است، اعتماد کنیم، به هر حال آن‌ها قسم خورده‌اند که علیه ما و بسیاری از ارزش‌هایی که ما اینجا داریم کار کنند. در عین حال تمام تحریم‌های اصلی بر جای خود می مانند، تحریم‌های نفتی، بانکی و دیگر تحریم‌های مهم. حداکثر تنها ۷ میلیارد از مجموع صدها میلیاردی که آن‌ها در نتیجه تحریم‌ها از دست می‌دهند نصیبشان می‌شود.

۲- جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در جریان سفرش به اسرائیل تاکید کرد در مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای آن کشور امنیت اسرائیل از جمله اولویت‌های اصلی است. تحریم‌های اصلی علیه بخش نفت و بانکداری ایران قطعا بقوت خود باقی است و تغییری نکرده است. ما به تلاش‌های خود برای این که این تحریم‌ها به نحو موثری از طریق وزارت خزانه‌داری و نهادهای مربوطه در آمریکا عملی شود، می‌افزاییم تحریم‌هایی که ما به حالت تعلیق درآوردیم بسیار محدود است و تمامی آنها برگشت‌پذیر است بنابراین ما به طور قطع هیچ اهرمی را از دست نمی‌دهیم و معماری بنیادین تحریم‌های بانکی و نفتی که داشتیم و اتحادیه اروپا نیز داشته است، همگی برجای خود باقی می‌ماند. بنابراین دسترسی به آنچه که ایران واقعاً می‌خواهد تا زمانیکه یک توافق جامع حاصل شود، غیرممکن است.

۳-رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه ۱+۵ در مصاحبه با شبکه «پی بی اس» تصریح کرد آمریکا، ایران را احتمالاً در توافق نهایی و جامع هسته‌ای وادار می‌کند تا بخشی از رآکتور آب سنگین اراک را از بین ببرد.کاهش‌ تحریم‌های اقتصادی در این توافقنامه بسیار اندک است اما این یک گام اول به سوی توافق جامعی است که در آن ایران به کاهش تحریم اقتصادی که به دنبال آن است، دست پیدا می‌کند.کنگره معتقد است تحریم‌های بیشتر ممکن است بهتر هم باشد. من تا اینجا با آنها موافق هستم زیرا همین امر بود که ایران را به میز مذاکره آورد تحریم‌هایی که ما به حالت تعلیق درآوردیم بسیار محدود است و تمامی آنها برگشت‌پذیر است بنابراین ما به طور قطع هیچ اهرمی را از دست نمی‌دهیم و معماری بنیادین تحریم‌های بانکی و نفتی که داشتیم و اتحادیه اروپا نیز داشته است،اگر توافق نهایی حاصل نشود و محدودیت‌هایی که ما نیاز داریم اعمال نشود به نظام تحریم‌ها بازمی‌گردیم  و تحریم‌های بیشتری تحمیل می‌شود.

با خواندن و شنیدن این جملات به یک ایرانی وطن پرست و مسلمان چه حسی دست می دهد؟

جز این که اظهار ضعف ما دشمن را جری کرده است تا جایی که اوباما رئیس جمهور آمریکا می گوید تحریم ها بوده اند که روحانی را به کرسی ریاست جمهوری رسانده اند و گویا دولت کنونی باید بابت این تحریم ها که موهبت رسیدن به قدرت را به آنان ارزانی داشته است قدردان باشند!

در حالی که ظریف در همه حال از این سخن می گوید که ساختمان تحریم ها فروریخته است اوباما ، کری و وندی شرمن می گویند نه تنها تحریم ها ادامه دارد که اگر دست از پا خطا کنید تحریم ها شدیدتر و حمله نظامی نیز بررسی می شود!

آقای ظریف ! کمی ظرافت در بیان نظرات به جایی بر نمی خورد اگر بدانید از سخنان شما دشمنان چنین استفاده هایی را می کنند...

نظر شما