شناسهٔ خبر: 41992 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بازتاب دعوت احمدی نژاد از روحانی

از خوشحالی احمدی نژادی ها تا نگرانی دولتی ها / آیا روحانی به دعوت احمدی نژاد آری خواهد گفت ؟!

مناظره

به گزارش نماینده دعوت ناگهانی احمدی نژاد از روحانی برای مناظره پیرامون گزارش صد روزه بازتاب گسترده ای در سایت ها و خبرگزاری ها داشت ، این نامه، احمدی نژادی ها را که در طول روزهای گذشته به شدت از گزارش رئیس جمهور ناراحت و عصبانی شده بودند خوشحال کرده و از سوی دیگر دولتی ها را نیز نگران تکرار مناظره های سال ۸۸ ساخته است.

بازتاب این دعوت در رسانه های داخلی و خارجی متفاوت است طرفداران احمدی نژاد از این دعوت به شدت استقبال کرده و برای برگزاری مناظره لحظه شماری می کنند . از منظر این گروه پیروز قطعی مناظره، چه روحانی بپذیرد و یا نه، شخص احمدی نژاد است چرا که او تا به حال قدرت خود را در مناظره ها به خوبی نشان داده و این بر کسی پوشیده نیست.

در جبهه مخالفان احمدی نژاد نیز تقریبا همه مخالف مناظره اند ، سایت آینده آنلاین در خبری نوشته است : البته بحث دوطرفه و مناظره قطعا به سود کشور است، اما به شرط آن که به جای دغدغه های جناحی و دفاع از این دولت و آن دولت، چهره های برجسته و کارشناسان منتقد بتوانند به تحلیل واقعیت های جامعه و ارائه راه حل بپردازند.

از خبر منتشر شده در آینده آنلاین نگرانی موج می زند . این سایت خبری وابسته به خانواده هاشمی با پیش کشیدن مناظره های سال ۸۸ و سخنان احمدی نژاد در آن مناظره ها کوشیده است تا این گونه القا کند که احمدی نژاد نیز در طول سالیان گذشته یک طرفه اتهاماتی را به دیگر مسئولان وارد کرده و اجازه پاسخ به خود را به آنان نداده است .

سایت های ضد انقلاب داخلی و خارجی که در روزهای گذشته و پس از پخش گزارش تلویزیونی روحانی فرصت خوبی را به دست آورده بودند که دست آوردهای نظام در طول هشت سال گذشته را زیر سوال برند نقبی به چهار سال گذشته و مناظره های انتخاباتی زده و دولت گذشته را متهم کردند در طول سال های مدیریت کشور به مخالفان اجازه نفس کشیدن نداده است !

 فارغ از این که سخنان احمدی نژاد در آن مناظره ها تا چه اندازه صحیح بوده یا نه و این که برخی اقدامات احمدی نژاد در برخی مناظره ها شاید اخلاقی نبوده و کسی از آن اقدامات دفاع نمی کند، باید گفت در مناظره های مورد اشاره طرفین حق و فرصت دفاع از خود را داشته اند و این دفاع نیز به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش شده بود.

از سوی دیگر رادیو فردا نیز با انتشار خبر مربوط به نامه احمدی نژاد به روحانی در ذیل این خبر تنها نظراتی را بازتاب داده است که به روحانی هشدار می دهند نباید در مناظره شرکت کند .

بی بی سی فارسی نیز در اقدامی عجیب تا کنون و تا لحظه تنظیم این گزارش نامه احمدی نژاد را بازتاب نداده است .

در سطح مقامات نیز اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور با پذیرفتن اصل مناظره گفته است : به هر حال دولت یازدهم از مناظره و پاسخگویی محمود احمدی نژاد نسبت به عملکرد خود استقبال می کند اما شرط این مناظره آن است که رئیس دولت دهم راستگو باشد.

وی ادامه داد : حسن روحانی و محمود احمدی نژاد در یک سطح قرار ندارند که بخواهند با هم مناظره کنند اما به هر حال، ما از پاسخگویی رئیس دولت دهم استقبال می کنیم.

از همه این ها گذشته واکنش روحانی به نامه احمدی نژاد خود ارزش خبری ویژه ای داشته و از اهمیت زیادی برخوردار است آیا روحانی مناظره با رئیس جمهور سابق را خواهد پذیرفت ؟ آیا او نیز همانند ترکان برای مناظره شرط گذاشته و محترمانه به این درخواست پاسخ منفی خواهد داد ؟ سوالاتی از این دست در رسانه ها مطرح است که پاسخ به آنها منوط به واکنش رسمی روحانی است ...

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۱۹ 0 0

    قطعا روحانی فرار رابر قرار ترجیح خواهد داد . 
                                

نظر شما