شناسهٔ خبر: 41988 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت الله نوری همدانی:

گزینه نخست ما نابودی رژیم صهیونیستی است

آیت الله نوری همدانی یکی از مراجع تقلید گفت: اگر دشمن می‌گوید گزینه‌هایش را روی میز دارد ما هم می‌گوییم بر اساس تعالیم اسلام و آنچه از جهاد فی سبیل‌الله آموخته‌ایم، گزینه نخست ما نابودی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس،آیت‌الله العظمی نوری همدانی امروز در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) اظهار کرد: اسلام ناب آن نوع دینی است که حکومتی با اقتدار مانند جمهوری اسلامی را به وجود بیاورد وگرنه اسلام آمریکایی در برخی کشورها جریان دارد و دشمنان از آن نمی‌ترسند ولی هراس اصلی آنها از اسلام ناب است.

وی افزود: اسلام‌هراسی پروژه‌ای است که غرب آن را دنبال می‌کند تا مسلمانان را از اسلام ناب و حقیقی دور سازد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پاسخگو نبودن دین برای نیازهای امروز و جدایی دین از سیاست از جمله تبلیغات سوء دشمنان علیه اسلام ناب بوده است، گفت: دشمنان همواره سعی کرده‌اند بگویند اسلام متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش است و نمی‌تواند جوابی برای سئوالات امروز بشر داشته باشد.

وی ادامه داد: منفی بودن نظر اسلام نسبت به زنان از دیگر دروغ‌های دشمنان محسوب می‌شود زیرا آنها می‌خواهند نیمی از جمعیت جهان را که زن هستند نسبت به اسلام بدبین کنند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: دشمنان و مستکبران همواره اینگونه القا می‌کنند که دین افیون ملت‌هاست تا به این ترتیب چهره‌ای مسخ شده از اسلام ارائه کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم غرب‌زدگی برخی مردم را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: تا پیش از انقلاب بر اثر تبلیغات فراوان مردم ایران و سایر مسلمانان پیشرفت و ترقی را در دنیای غرب جستجو می‌کردند و عقیده داشتند باید نگاهی همراه با تحسین و عظمت نسبت به غرب داشت به طوری که غربی‌ها و طرفداران آنها را روشنفکر و علما و روحانیون را مرتجع می‌نامیدند.

وی با بیان اینکه غربزدگی جز جهل نتیجه دیگری در بر نداشته است، گفت: امام خمینی(ره) عباراتی مانند مستکبران و مستضعفان را مطرح فرمودند تا به مردم نشان دهند نتایج غربزدگی چیست.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: مستکبران خارجی و مستبدان داخلی در دوران شاه سعی داشتند جوانان این مرز و بوم را نسبت به روحانیت و دین بدبین کنند؛ نمایندگان مجلس ما در آن زمان فراماسون بودند و از رأی مردم برنیامده بودند و همین افراد می‌خواستند سرنوشت ما را تعیین کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به خودبزرگ‌بینی و خودبزرگ‌سازی روشنفکران غرب‌زده در دوران پیش از انقلاب گفت: این در حالی بود که مردم مستضعف ایران دچار فقر فرهنگی و فکری هم بودند و به غربزدگی دچار می‌شدند.

وی بیان داشت: دشمنان همواره سعی کرده‌اند به وسیله تضعیف مسلمانان و ایجاد اختلاف میان آنها علاوه بر اینکه به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند موجب از هم پاشیدن اتحاد میان پیروان آیین اسلام شده و بر آنها تسلط یابند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسلمانان به تدریج بیدار شدند، خاطرنشان کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا پیروزی انقلاب، ایران زیر سلطه آمریکا قرار داشت ولی امام خمینی(ره) که مجاهدی قدرتمند و فریادگری با صلابت بود ندای اسلام ناب را در جهان طنین‌انداز کرد و موفق شد حکومت ستمشاهی را با عنایات الهی و به پشتیبانی مردم سرنگون کند.

این مرجع تقلید افزود: باید دشمن را شناخت و نقشه‌هایش را به درستی درک کرد؛ بیداری و هوشیاری وظیفه هر مسلمانی است و اگر دشمن می‌گوید گزینه‌هایش را روی میز دارد ما هم می‌گوییم بر اساس تعالیم اسلام و آنچه از جهاد فی سبیل‌الله آموخته‌ایم، گزینه نخست ما نابودی رژیم صهیونیستی است.

نظر شما