شناسهٔ خبر: 41860 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

طعنه سخت شرق به یک حامی پرو پا قرص دولت قبل؛

تعیین رئیس جمهور بعدی از سوی عبدالرضا داوری !

داوری2

به گزارش نماینده؛ روزنامه شرق در شماره امروز خود مصاحبه ای را منتشر کرد که در آن عبدالرضا داوری یکی از نزدیکان جریان منحرف دورن دولت دهم به تبیین نظرات گذشته و حال خود پرداخته است .

محتوای این مصاحبه چندان جالب و یا قابل پرداختن نیست چرا که این سخنان بارها تاکنون هم از سوی این افراد بر زبان رانده شده.

آنچه در این مصاحبه بیشتر خود را نشان می دهد برداشتی است که خبرنگار روزنامه شرق از عبدالرضا داوری و ادعاهای او دارد .

مهسا جزینی در ابتدای ورودیه خود به مصاحبه به پیامکی اشاره می کند که پس از خروج از محل مصاحبه به تلفن همراه داوری فرستاده و در آن نوشته است : جناب آقای داوری، به من عضو طبقه متوسط که به مرحمت دولت پیشین، دارم به طبقه زیر متوسط سقوط می‌کنم، حق بدهید که به ایده‌های عدالت‌محورانه مشایی و احمدی‌نژاد کاملا به دیده تردید بنگرم. وقتی نماینده و حامی آنها ساکن برجی در خیابان فرشته است...

فارغ از این که آیا خبرنگار شرق که روزنامه ای مرتبط به کارگزاران است، سخنی نمی گوئیم ولی بخش دیگر این پیامک که مربوط به ادعاهای داوری است جالب توجه است : ادعای عدالت و برج نشینی در خیابان فرشته !

داوری در بخش  از این مصاحبه مدعی می شود که دو گروه می توانند با بدنه اجتماعی ارتباط برقرار کنند و این دو گروه عبارتند از اصلاحات و احمدی نژاد !

دشمنی جریان انحرافی با اصولگرایی موضوعی نیست که مربوط به امروز و دیروز شود  اما داوری گمان می کند که اگر دم جریان انحرافی را به اصلاحات پیوند زند خواهد توانست یک اتحاد نوشته ناشده ای را بر علیه اصولگرایی رقم زند اما پاسخِ از موضع بالای خبرنگار شرق همه رشته های داوری را پنبه می کند .

جزینی خطاب به داوری می گوید : ما اگر از جریان اصلاح‌طلبی نام می‌بریم، مطالباتش را در جامعه می‌بینیم این مطالبه به اسم یک فرد هم گره نخورده است. مطالبه زنده‌ای است که در سطح نخبگان سیاسی هم نمایندگانی دارد. اگر هم نداشته باشد یک جریان اجتماعی زنده است. اما جریانی که شما آن را به شخص احمدی‌نژاد متصل می‌کنید چطور می‌تواند تبدیل به یک گفتمان در سطح جامعه شود؟

داوری در ادامه ناامید نمی شود و برای اینکه بتواند این اتحاد را ایجاد کند به اعتراض احمدی نژاد نسبت به توقیف روزنامه شرق نیز اشاره می کند، در این بخش دیگر تلاش های داوری تبدیل به التماس شده است و باز خبرنگار شرق می گوید : مخالفت احمدی نژاد در این مورد و موارد دیگر ژشت بود تا اعتقاد !

 داوری برای نزدیک کردن احمدی نژاد به اصلاح طلبان می گوید : نه خیر. باور ایشان است. هیات نظارت بر مطبوعات همه در اختیار قوه‌مجریه نیست. اعتقاد دارم ایشان بیش از جریان اصلاح‌طلب به آزادی سیاسی اعتقاد دارد.

این بار نیز شرق سخنان داوری را نقد کرده و آن را نمی پذیرد و بحث به حوزه هسته ای کشیده می شود .

داوری این بار نیز برای این که دامان احمدی نژاد را از برخی ناکامی های اقتصادی و ...مبرا کند مدعی می شود شورای عالی امنیت ملی در دولت احمدی نژاد تحت نظر رئیس جمهور نبود و با این سخن حساب سعید جلیلی را با احمدی نژاد جدا می کند !

در ادامه نیز او توافق کنونی را بهترین توافق و تامین کننده منافع ملی ایران دانسته و می گوید خدا را شکر که این توافق حاصل شد و پیش بینی می کند که روحانی با چهره سازی از ظریف دولت خود را تا دو دهه تداوم بخشیده است !

بی شک تلاش داوری برای نزدیکی به جریان اصلاحات تلاشی مربوط به یکی دو روزه اخیر نیست این کوشش از مدت ها قبل آغاز شده بود و طی آن جریان منحرف درون دولت دهم می کوشید با نزدیکی به اصلاح طلبان جبهه ای جدید را در مقابل نظام اسلامی بگشاید و جمهوری اسلامی را در کلیت آن به این نتیجه برساند که میان بد و بدتر به بد اعتماد کند !

این جریان تلاش داشت اثبات کند که ظرفیت تبدیل به یک گروه اپوزیسیون خطرناک را دارد که نظام باید آن را کنترل کند و کنترل این اپوزیسیون بالقوه به آن است که در انتخابات به او باج دهد !

اما نظام اسلامی چنان چه این جریان گمان می کرد به منحرفین باج نداد و شورای نگهبان با برخوردی انقلابی به وظیفه شرعی و تاریخی خویش عمل کرد .

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۹-۱۰ ۰۸:۴۲ 0 0

    مشايي را نمي بينم بقايي!!!
                                

نظر شما