شناسهٔ خبر: 41792 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

حاشیه ای بر یک مصاحبه

بدخواهانی که نگذاشتند هاشمی وارد انتخابات شود چه کسانی بودند؟

هاشمی

هاشمیبه گزارش نماینده؛ هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز بنا به عادت این روزهای خود سخنان شگفتی بر زبان رانده و مدعی شد که مردم می خواستند او رئیس جمهور شود ولی بدخواهان نگذاشتند ، او برخورد های قضایی با فرزندان خود را برخوردهای همه گیری دانست که همه مردم گرفتار آن بودند ! هاشمی از روابط خود با آل سعود سخن گفت و در پایان به این آرزو پرداخت که ای کاش بتواند در این اواخر سفری به لندن داشته باشد !

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با این روزنامه مدعی شد مردم می خواستند او در انتخابات شرکت کند ولی بدخواهان نگذاشتند !

وی در مورد آینده انقلاب اسلامی نیز گفت : اگر بر اين مبنايي كه افكار عمومي الان شكل گرفته، كار ادامه پيدا كند، انقلاب روزهاي بسيار خوبي در پيش خواهد داشت.

هاشمی در مورد برخورد با فرزندانش در سال های گذشته نیز گفت :  ما يك مثلي داريم كه مي‌گوييم وقتي بليه عمومي پيدا كرد، شيرين مي‌شود.

وی در مورد حضور خود در انتخابات نیز گفت : امسال براي اينكه كشور به جايي رسيده بود كه مردم از من اين خواسته را داشتند و فكر مي‌كردند كه شايد بتوانم كاري كنم. من هم به اميد اينكه راه نجاتي باز كنم، پذيرفتم و بدخواهان نگذاشتند.

هاشمی  در مورد عملکرد صد روزه دولت نیز گفت :  خرابي‌ها خيلي بيش از اينهاست كه در ۱۰۰ روز بتوانيم جبران كنيم البته حركت رو به رشد خواهد بود. من فكر مي‌كنم به صورت آرام، ما در يكي دو سال آينده وضع كشور را طبيعي كنيم.

سخنان هاشمی را می توان از چندین منظر به نقد نشست اول آنکه او عملکرد قانونی شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت خود را بدخواهی می نامد و آن را تقبیح می کند و این در حالی است که او بارها از قانون گرایی در سال های گذشته سخن گفته و دولت پیشین را با این ادعا که به قانون وقعی نمی گذاشته مورد نقد و هتاکی قرار می داد. چگونه می توان از قانون سخن گفت و خود را قانون گرا نامید ولی شورای نگهبان و تصمیم قانونی آن را به چالش کشید .

از سوی دیگر هاشمی بدون این که اشاره ای به اتهامات سنگین و امنیتی فرزندان خود از جمله فائزه و مهدی هاشمی داشته باشد می گوید برخورد با فرزندانم در طول دولت گذشته بلیه ای عمومی بوده است .

او برخورد قضایی با مهدی و فائزه را نتیجه و ثمره دولت های نهم و دهم می داند در حالی که این دو پرونده های قضایی داشته و از سوی قوه قضائیه کشور مورد پیگیری قرار گرفته اند و هنوز پرونده مهدی هاشمی مفتوح می باشد .

به گزراش نماینده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سرنوشت انقلاب آرای مردم را به دو بخش مثبت و منفی تقسیم کرده و می گوید اگر آرای عمومی به وضعیتی که امروز در جریان است تداوم یابد انقلاب روزهای بسیار خوبی را در پیش خواهد داشت !

برای هاشمی و دوستانش دموکراسی و آرای مردم چون هندوانه ای است که به شرط چاقو آن را قبول دارند اگر مردم به آنان رای دهند حماسه ای خلق شده و اگر ملت به رقبای آنان اعتماد کنند انقلاب دچار انحراف شده است !

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از مصاحبه خود در مورد روابط ایران و عربستان با اشاره به دوستی خود با ملک عبدالله اظهار داشت : بعد از جنگ چون عربستان به نفع صدام در جنگ شركت داشت يعني پشتيباني مالي مي‌كرد، با ملاقاتی كه من با آقاي اميرعبدا... در سنگال داشتم همه يخ‌ها با توضيحاتي كه به ايشان دادم، آب شد.

هاشمی در مورد بهبود روابط با عربستان گفت : من حاضرم و آنها هم از من استقبال مي‌كنند.

وی ادامه داد : مي‌خواهم اطمينان بدهم كه دوستي با ايران به نفع منطقه و هر دو كشور است.

هاشمی در پایان با تاکید بر این که تاکنون زیاد به لندن رفته است  آرزو کرد : ان‌شاءا... يك بار ديگر هم در اواخر بيايم.

به گزارش نماینده سخنان هاشمی در مورد عربستان و این که با ملک عبدالله روابط ویژه ای دارد در حالی است که دست عربستان سعودی و حکام فاسق این کشور تا مرفق در خون مردم مسلمان منطقه از بحرین تا سوریه آلوده است .

هیچ شکی نیست که مردم سوریه با دلارهای اهدایی آل سعود به شهادت می رسند و گروه های تروریستی در مناطق شرقی کشور از گذشته تاکنون با حمایت آل سعود تاکنون به عمر ننگین خود ادامه داده اند .

این سخنان را با اظهارات ۳۳ سال پیش هاشمی مقایسه کنید که در چنین روزی و در سفر به لبنان گفته بود : آمریکا از طریق آل سعود در امور ایران دخالت می کند . هاشمی در آن روز صدام را با حکام آل سعود یکی دانسته و هر دو را عامل آمریکا خوانده بود و حال امروز چگونه حساب صدام را با آل سعود جدا می کند جای سوال است ؟!

بهتر است هاشمی به وصیت نامه امام خمینی سری بزنند و ببینند که آن عزیز سفر کرده در باره آل سعود چه می گفتند : لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق ـ علیهم سلام الله ـ‌ به طور كوبنده فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصر یادآوری شود؛ و در این عصر كه عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریكا و شوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن ‌جمله آل‌سعود، این خائنین به ‌حرم بزرگ الهی _ لعنه الله و ملائكته و رسله علیهم ـ است به طور كوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود.

شاید برای هاشمی که گاه و بیگاه انتشار خاطراتی محرمانه از امام به عادت بدل شده است خواندن وصیت نامه امام خمینی که آخرین سخنان بنیانگذار انقلاب با فرزندانش بود خالی از لطف نباشد ...

نظرات مخاطبان 1 2

  • ۱۳۹۲-۰۹-۰۶ ۱۴:۱۹مژگان 1 2

    این آقا با این جور مقابله با قوه قضائیه و شورای نگهبان چطور همیشه دم از قانون می زند؟!
    یاد قانون مداری و آزادی خواهی سازمانهای به اصطلاح فعال در حقوق بشر افتادم ...
    خدا عاقبت همه مان را ختم به خیر کند.
                                
  • ۱۳۹۲-۰۹-۱۰ ۰۸:۳۸ 0 0

    ميخواد بره لندن درس بخونه يا مدرك پسرشو بگيره !!!
                                

نظر شما