شناسهٔ خبر: 41700 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

تابش :

توافق ژنو اگر موافقتنامه بین‌المللی باشد باید به تصویب مجلس برسد

محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس تاکید کرد: اگر از نظر حقوقی توافق بین ایران و ۱+۵ در‌باره موضوعات هسته‌ای در قالب موافقتنامه یا عهد‌نامه بین‌المللی باشد، باید به تصویب مجلس برسد و کسی در این زمینه تردیدی ندارد.

به گزارش نماینده محمد‌رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز در تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: آنچه که تاکنون به دست آمده در سایه پایداری و استقامت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت ملت ایران و تدبیر دولت است و ما تشکر می‌کنیم.

تابش خاطر نشان کرد: به استناد اصول ۷۷، ۱۱۰ و ۱۵۲ قانون اساسی اخطارم را بیان می‌کنم که موضوع انرژی هسته‌ای زیر نظر شورای عالی امنیت ملی است و تصمیمات این شورا پس از تایید مقام معظم رهبری، قابل اجرا است، بنابر این دلنگرانی برخی نمایندگان مجلس در این زمینه جایگاهی ندارد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده تیم هسته‌ای حمایت کردند و ما باید به تبعیت از ایشان عمل کنیم، هنوز عرق تیم مذاکره‌کننده خشک نشده است، تضعیف این تیم چه معنایی دارد؟ اگر در حمایت از تیم مذاکره‌کننده بیانیه نمی‌دهیم، این فرزندان رشید را که در برابر جبهه استکباری از حقوق ملت ایران دفاع کردند، تضعیف نکنیم.

تابش متذکر شد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای هنوز در ژنو است، بگذارید برگردند و مسائلی که گذشته و اتفاقاتی که افتاده را توضیح دهند، سپس شما اظهار نظر کنید، براساس اصل ۷۷ قانون اساسی، عهد‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌آلمللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.مذاکره‌ای صورت گرفته، تفاهماتی در چارچوب اختیارات شورای عالی امنیت ملی به دولت داده شده، مسلماً اگر از نظر حقوقی در قالب موافقتنامه یا عهده‌نامه بین‌المللی باشد، باید به تصویب مجلس برسد و کسی در این موضوع تردیدی ندارد.

تابش ادامه داد: چرا برخی از نمایندگان به منابع خارجی استناد می‌کنند و مذاکرات را زیر سؤال می‌برند؟ چرا به سخنان آقای ظریف که وزیر خارجه کشورمان و مورد تایید مقام معظم رهبری است،استناد نمی‌کنند؟ چرا حرف‌های آقای اوباما را نمی‌آوریم که گفت وقت وضع تحریم‌های جدید علیه ایران نیست؟

برچسب‌ها:

نظر شما