شناسهٔ خبر: 41699 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بذرپاش در تذکر آئین‌نامه‌ای:

در ازای تعلیق چه چیزی عاید کشور شده است؟

مهرداد بذرپاش 4 نماینده تهران در مجلس با تاکید بر روشنگری تیم مذاکره کننده درباره توافقنامه‌ هسته‌ای، گفت: نمی‌دانیم در ازای تعلیق چه چیزی عاید کشور شده است.

به گزارش نماینده مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکری آئین‌نامه‌ای با اشاره به تناقض‌گویی‌های مقامات ایرانی و غربی درباره متن تفاهم‌نامه بین ایران و 1+5 در موضوعات هسته‌ای گفت: برای اینکه همه چیز روشن شود، عزیزان زحمت‌کش ما در تیم هسته‌ای خیلی سریع، سند تفاهم شده را منتشر کنند و رسما بر همه این موضوعات خط بطلان بکشند.

وی افزود: با خبرهایی که به ما رسیده، عملا تقریبا همه برنامه‌های توسعه‌ای‌مان تعلیق شده است، من متوجه نشدم در ازای تعلیق این برنامه‌ها چه چیزی عاید کشورمان شده است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: هر نوع موافقنامه‌ای باید طبق اصل 77 قانون اساسی، به تائید مجلس شورای اسلامی برسد، باید مشخص شود متنی که مورد توافق ایران و 1+5 قرار گرفته، چه نامی دارد، آیا عهدنامه است؟ آیا موافقتنامه است؟ اگر این طور نیست، یک کاغذ پاره است؟ طبیعتا باید یک نامی برای این متن مورد توافق قرار گرفته، وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: در این ایام مذاکرات، 10 ها خبرنگار ایرانی به ژنو اعزام شدند ولی اخباری که به ما رسیده مرتب از رسانه‌های خارجی بود، بنده نمی‌دانم این همه خبرنگار برای چه چیزی به ژنو اعزام شدند که ما امروز صبح چند خبر رسمی دریافت کردیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نکاتی که از سوی نمایندگان مجلس در مورد مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌شود از سر دلسوزی است، ما این همه شهید هسته‌ای داده‌ایم، همه شما نگران هستید، همه شما نمایندگان این ملت هستید، اگر از متن توافقنامه و روند مذاکرات هسته‌ای مطلع شوید، توقع بی‌جایی است؟ به نظر می‌رسد توقع بی‌جا این است که نخواهند ما از روند مذاکرات هسته‌ای و متن توافقنامه مطلع شویم. ما حرفمان این است که ما از طریق رویترز از دو روز گذشته متوجه شدیم که توافقات چیست، وقتی به ما می‌رسد می‌گویند توافقات محرمانه است، اگر ملت ایران از طریق نمایندگانشان در مجلس از روند مذاکرات مطلع نباشند، پسندیده نیست.

بذرپاش در پایان گفت: چیزی که مایه نگرانی است گویا حق غنی‌سازی اورانیوم که جزو خطوط قرمز نظام است، صریحا در این متن توافق شده ذکر نشده است، وزیر خارجه گویا گفته است حق غنی‌سازی اورانیوم در معاهداتی که با آژانس انرژی اتمی داریم، ذکر شده است و نیاز به ذکر مجدد آن وجود ندارد که به نظر می‌رسد نقطه خطر این توافقنامه این موضوع باشد و نمایندگان مجلس نسبت به این مسئله نگران هستند.

نظر شما