شناسهٔ خبر: 41556 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

از شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری تا پرواز مداوم ۳۰ ساعته

«فطرس» رونمایی شد

جدیدترین پهپاد راهبردی ساخت وزارت دفاع با نام «فطرس» رونمایی شد.

فطرسبه گزارش «نماینده» به نقل از اداره‌کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، این پهپادِ راهبردی(فطرس) با محموله خود دارای شعاع عملیاتی تا ۲۰۰۰ کیلومتر ، سقف پرواز ۲۵۰۰۰پا و قابلیت ۱۶ تا ۳۰ ساعت پرواز مداوم قادر است علاوه بر مأموریت های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک های هوا به سطح و انواع راکت ها، مأموریت های رزمی را انجام دهد.

 

مواظبت از مرزهای دریایی و خشکی، دیده بانی از خطوط لوله های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده ها، دیده بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش سوزی و سیل ، محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست و ارسال فیلم و عکس های دقیق در تمام طول مدت مأموریت از قابلیت های پهپاد فطرس می باشد.

 

اعتبارسنجی این هواپیما در تخصصی ترین آزمایشگاه ها و مراکز تست در کشور با موفقیت صورت گرفته است که تست های زمینی استاندارد بین المللی، در سرعت کم، متوسط و بالا و تست پروازی با موفقیت و فراتر از اهداف طراحی، حاصل شده است.

 

گفتنی است که وزارت دفاع امروز با طراحی و ساخت انواع پهپادهای آفندی، پدافندی و شناسایی در این فناوری پیچیده به خودکفایی رسیده و مدل ها و طرح های متعددی را در حوزه پهپاد در دست تحقیق و بررسی است که متناسب با نیاز دفاعی کشور مورد بهره­برداری قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما