شناسهٔ خبر: 41426 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اختصاصی/ نظر نمایندگان درباره صحبتهای سلطانی فر:

نمایندگان مجلس به خط مشی حزبی وزرای پیشنهادی حساس نیستند

سلطانی رهبر قاضی پور 4 اولین وزیر پیشنهادی ورزش امروز در واکنش به رای نیاوردن سومین وزیر پیشنهادی ورزش مصاحبه ای کرده است؛ نظر نمایندگان مخالف سجادی را در این باره جویا شده ایم.

به گزارش «نماینده»، نصرالله سجادی در حالی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای وزارت ورزش و جوانان نشد که پیش از این مسعود سلطانی‌فر و سیدرضا صالحی امیری به عنوان گزینه‌های پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای این وزارتخانه به مجلس معرفی شده بودند اما هیچ یک از آنها هم موفق به کسب رای اعتماد لازم نشده بودند.

 

در حال حاضر محمود گودرزی از سوی دولت به عنوان گزینه پیشنهادی جدید برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

 

مسعود سلطانی فر 5روز گذشته مسعود سلطانی فر در گفت و گو با ایران خبر، با بیان اینکه سه وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت ورزش و جوانان دارای ویژگی های متفاوتی بودند، گفته است: به گمانم اگر خواسته مجلس از این وزارتخانه مشخص بود، روی یکی از این وزرا به توافق می رسیدند، اگر مجلس خواهان چهره ورزشی بود، آقای سجادی گزینه مناسبی است، اگر دنبال یک فرد فرهنگی- مدیریتی است، باید به صالحی امیری رای اعتماد می داد و خود من هم گزینه ای بینابین این ویژگی ها بودم. اما از آنجایی که مجلس فاقد مبانی تئوریک دقیق بری این وزارت خانه است همچنان وزارت ورزش و جوانان کشور بلا تکلیف مانده است.

 

این عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه عملکرد مجلس در برخورد با وزارت ورزش تخصصی نیست، گفته است: به نظرم مباحث سیاسی و حساسیت های غیر تخصصی مانع به سرانجام رسیدن سرنوشت این وزارت خانه شده است، یعنی آنهایی که مدعی هستند به خاطر سیاسی بودن به وزرا رای نمی دهند، خودشان کاملا سیاسی برخورد می کنند.

 

نادر قاضی پور: نمایندگی کاری سیاسی است

نادر قاضی پور 5نادر قاضی پور نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع  معادن مجلس در واکنش به اظهارات سلطانی فر گفت: ایشان در آن حد و اندازه ای نیستندکه ما جواب ایشان را بدهیم. بهر حال همه نمایندگان قسم خورده اند که از اسلام، قانون اساسی و حقوق ملت دفاع کنند و به همین خاطر سعی می کنیم همیشه با دقت و  وسواس به وظایف مان عمل کنیم.

 

وی ادامه داد: نمایندگان در جلسات رای اعتماد با گوش دادن به برنامه های کاندیداها و نیز شنیدن سخنان موافقان موافقان وزرای پیشنهادی تصمیم می گیرند.

 

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس افزود: سه وزیر پیشنهادی برای جوانان و نیز برای خانم ها که ۴۶ درصد افراد جامعه را تشکیل می دهند برنامه نداشتند.

 

قاضی پور با بیان اینکه دکتر روحانی فردی فرد معتدل و توانمند است و دربرابر جوانان متعهدند و باید فرد قابل قبولی را برای این وزارتخانه معرفی کنند، گفت: نمایندگان بدون خصومت و غرض قبلی به ۱۵ وزیر از ۱۸ موردی که معرفی شده بودند رای اعتماد دادند،از این پس نیز به هر فرد متعهد، انقلابی و خارج از فتنه ۷۸ و ۸۸ نیز رای خواهندداد.

 

وی درپاسخ به این گفته سلطانی فر که نمایندگانی که به وزرا بخاطر امور سیاسی رای نمی دهند خودشان سیاسی هستند نیز بیان کرد: نمایندگی، کاری سیاسی است و اگر نمایندگان این کار را نکنند باید چه کنند و ما از سیاست و دیانت مان دفاع می کنیم.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره گودرزی نیز تصریح کرد: ایشان نه صحبت کرده و نه ما از ایشان شناختی داریم بنابراین نظر دادن درباره ایشان زود است.

 

فاطمه رهبر: نظرخاصی درباره خط مشی سیاسی وزرای پیشنهادی دکتر روحانی نداشتیم

فاطمه رهبر 5فاطمه رهبر عضو کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اظهارات سلطانی فرگفت: من با صحبت های ایشان کاری ندارم و نظر خودم را می گویم زیرا اگر قرار باشد تقابلی باشد این مورد پسند اخلاق اسلامی نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: علت مخالفت نمایندگان به وضوح در نطق نمایندگان مخالف مشخص شده است، چه در رابطه با برنامه ها و نیز خط مشی سیاسی شان، با توجه به ارتباط شان با تشکل های سیاسی و حزبی داشتند نماینده ها روی این موضوعات اشراف داشتند و مطالبی که عنوان شد مطالب مستندی بود.

 

رهبر اضافه کرد: در جلسه رای اعتماد به آقای سجادی مطالبی که من مطرح کردم درخصوص خروج از حاکمیت و استعفای ایشان در آن زمان در همراهی با برخی نمایندگان مجلس ششم خود ایشان هم این را قبول داشتند و موضوعی نبود که آن را بزرگ کنیم و یا سیاست ورزی کنیم.

 

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: مستنداتش موجود است و خود ایشان در جلساتی که با نمایندگان داشتند و در دیداری که با فراکسیون رهروان داشتند و در صحن علنی این همراهی را قبول کردند و در باب علت این موضوع گفتند کاری بود که همه کردند و ما نیز به تقلید از دیگران این کار را کردیم.

 

عضو کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: بنابراین ما در مخالفت با ایشان کاری نکرده ایم که به خدا و دین و مردم مدیون باشیم.

 

وی درباره خط مشی سیاسی وزرای پیشنهادی گفت: ما نظر خاصی درباره خط مشی سیاسی وزرای پیشنهادی دکتر روحانی نداشتیم زیرا کل آن ۱۸نفر و این چند نفر اخیر که رای اعتماد نیاورده اند خط مشی سیاسی شان با خط مشی سیاسی نمایندگان متفاوت است و خیلی ها رای آوردند و خودشان تعجب کردند مانند وزیر اقتصاد و خارجه.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منتها در برخی از این آقایان نگاه سیاسی جهت دار وجود دارد و از آن طرف خط قرمز هایی که مجلس نسبت به جریان فتنه مشخص کرده، وجود داشته است و ما آنها را رد کردیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۵۰يك همشهري اروميه هي 0 2

    نادر قاضی پور نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع  معادن مجلس در واکنش به اظهارات سلطانی فر گفت: ایشان در آن حد و اندازه ای نیستندکه ما جواب ایشان را بدهیم.
    آقاي نماينده محترم !!  شما در چه حد و اندازه اي هستيد ؟؟
    چرا فكر مي كني خيلي بزرگي ؟؟
    تا جائيكه من مي دانم حداقل سابقه سلطاني فر خيلي بالاتر از حداقل شماست ، بنده خدا كمي هم از ماشين پياده شو . . .  
                                

نظر شما