شناسهٔ خبر: 41387 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بهرستان ۱۹ آبان ۹۲

از کنایه به روحانی تا رکود شکنی مجلس در عدم اعتماد

گلدان 4 پس از عدم اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی ورزش از جانب دولت، امروز پس از آنکه رئیس جمهور سومین وزیر پیشنهادی اش را به مجلس معرفی کرد، مجلس شورای اسلامی به این پیشنهاد دولت هم مهر بی اعتمادی زد.

حسن روحانیبه گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز علی رغم ابراز امیدواری رئیس جمهور مبنی بر تکمیل کابینه اش، برای سومین بار به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان نه گفتد.

 

روحانی در صحن علنی مجلس: امیدواریم امروز شاهد تکمیل دولت تدبیر و امید باشیم

رئیس جمهور در جلسه امروز مجلس، ضمن معرفی سجادی برای تصدی وزارت ورزش در خصوص سرکار آمدن وزرایی که موفق به کسب اعتماد مجلس نشدند در سایر پستها گفت: فردی که ۴۰ درصد حمایت نمایندگان را دارد مطمئناً برای سمتهای پایینتر از وزارت رأی خوبی دارد و این رأی پشتوانه فعالیت سیاسی این عزیزان خواهد بود.

 

جهت خواندن محورهای مهم سخنرانی روحانی در صحن علنی مجلس، به اینجا مراجعه نمایید.

 

موافقین و مخالفین وزارت سجادی و دفاعیات وی

پس از معرفی سجادی، چهار نماینده به عنوان مخالف و دو نماینده به عنوان موافق سخنانی را در مورد نصرالله سجادی و سابقه وی ایراد داشتند. سجادی نیز در پایان به دفاع از خود و پاسخ به سوالات نمایندگان پرداخت.

 

برای مشاهده متن کامل( و صوت) نمایندگان موافق و مخالف و دفاعیات سجادی روی اسم ایشان کلیک کنید.

 

اسماعیلی جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی (موافق): سجادی از تجربه لازم برای اداره وزارت ورزش و جوانان برخوردار است

 

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی (مخالف): آقای روحانی چرا شما بجای استفاده از نیروهای فتنه‌گر از باقی کاندیداها استفاده نکردید؟ + صوت

 

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی (مخالف): سجادی در تحصن مجلس ششم استعفای دسته‌جمعی مدیران را امضا کرد  + صوت

 

دفاعیات «نصرالله سجادی» وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان: از استعفایم در سال ۸۲ دفاع نمیکنم

 

سجادی از رسیدن به وزارت ورزش و جوانان بازماند/ محمود گودرزی معرفی شد

نمایندگان سرانجام پس از بحث و بررسی صلاحیت و برنامه‌های نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با ۱۲۴ رأی موافق، ۱۰۷ رأی مخالف و ۲۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ آرای مأخوذه عدم اعتماد خود به سومین گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان را نیز اعلام کردند.

 

لازم به ذکر است که قبل از این، مجلس هفتم با رد سه وزیر پیشهادی دولت نهم برای وزارت نفت، رکورد دار عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت وقت بود.

 

اعلام وصولی های امروز

امروز «طرح یک فوریتی اصلاح بند «د» ماده ۲ قانون اراضی ساحلی»، «طرح عادی الحاق یک ماده به عنوان ماده ۲۲ مکرر به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی» و «طرح قانونی عادی ارتقاء بهره‌وری در نظام آموزش و پرورش کشور» از جانب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

 

یک گزارش: طرح جمع‌آوری آب باران در کل کشور توجیه اقتصادی و فنی ندارد

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی طی گزارشی در خصوص « طرح ملی جمع‌آوری آب باران در کل کشور» اظهار داشت: اجرای این طرح در کل کشور نمی‌تواند توجیه اقتصادی و فنی داشته باشد

 

برای خواندن متن کامل گزارش مرکز پژوهشها به اینجا مراجعه نمایید.

نظر شما