شناسهٔ خبر: 41373 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رهبر در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

سجادی در تحصن مجلس ششم استعفای دسته‌جمعی مدیران را امضا کرد + صوت

فاطمه رهبر 4 نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جریان تحصن مجلس ششم، به عنوان یک مدیر در آموزش و پرورش پای استعفای دسته‌جمعی مدیران را امضا کرد، گفت: شعار حفظ منافع ملی در معرفی سجادی به چه معناست؟

به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان آخرین مخالف برنامه‌های نصر‌الله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: آقای روحانی، شعار اعتدال و تدبیر را مطرح کرده است ولی متاسفانه شاهدیم برخی افراد به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شوند که مجلس بر سر دوراهی قرار می‌گیرد، اگر این وزرای پیشنهادی رای نیاورند، مردم و فضای سیاسی خسته می‌شود و اگر رای بیاورند، نمایندگان مجلس باید پاسخگوی مسائل سیاسی و حاشیه‌های برخی وزرا باشند و این موضوع جز اتلاف وقت برای مجلس و دولت، نتیجه دیگری به دنبال ندارد.

 

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور امروز سخن به حقی گفت مبنی بر اینکه جوانان در بطن انقلاب و جنگ بودند، سوالم این است که در زمان جنگ تحمیلی که مهمترین موضوع تاریخ انقلاب است، آقای سجادی کجا تشریف داشت؟ حتی یک روز سابقه جبهه و جنگ در کارنامه آقای سجادی مشاهده نمی‌شود، شما که تخصص اصلی‌تان تربیت بدنی و آموزش و پرورش است، بفرمایید در کارنامه خود چه سابقه و ستاره درخشانی دارید که دغدغه ما نمایندگان را در مورد عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوانان رفع کند؟

 

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای سجادی در زمان مجلس ششم که تعدادی از نمایندگان به اعتراض در صحن علنی تحصن کردند و از مدیران وقت همزمان خواستند که استعفای دسته‌جمعی دهند و خروج از حاکمیت داشته باشند، آقای سجادی به عنوان یک مدیر در وزارت آموزش و پرورش، استعفای خود را امضا کرد و در سال 82 اگر تکرار واقعیت ننگین 78 و 88 به وقوع می‌پیوست، سوالم این است که آقای سجادی چه نقشی در این تحصن و خروج از حاکمیت در مجلس ششم داشت؟

 

وی همچنین گفت: صبح امروز در جلسه امروز فراکسیون رهروان ولایت، بنده از آقای سجادی سوال کردم که دلیل استعفای شما در آن زمان چه بود؟ او در حضور تعداد زیادی از نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت که همه استعفا دادند، من هم استعفا دادم، آیا این پاسخ است؟

 

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور بگوید شعار حفظ منافع ملی در معرفی نصرالله سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس یعنی چه؟ چه ضمانتی وجود دارد که دوباره با یک موضوع خاص و جریان سیاسی خاص، خروج از حاکمیت دوباره اتفاق نیفتد؟ آقای سجادی پیش از این گفته که حزبی نیست، سوالم این است آیا استعفای شما در سال 82 حزبی، جناحی، گروهی و سیاسی نبود؟ که الان می‌گویید حزبی نیستم، آقای رئیس‌جمهور بگوید افراط، تفریط، خشونت و خود‌رایی کجا بود؟ الان است یا سالی که مجلس ششم تحصن کردند و خروج از حاکمیت را رقم زدند و آقای سجادی هم امضا کرد؟

 

فاطمه رهبر تاکید کرد: آقای سجادی! ما نگران دیدگاه‌های سیاسی شما، نگران ولایتمداری شما و بصیرت شما هستیم؛ شما زمانی قانون حاکمیت را زیر پا گذاشتید، آیا الان می‌خواهید مجری قانون باشید؟ آقای سجادی! امکان دارد شما امروز رای بیاورید، ولی درخواست من این است که امروز روشن و شفاف اعلام کنید که شما به عنوان معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در سال 82، چرا با متحصنین مجلس ششم همراهی کردید و استعفا دادید؟

 

رهبر در پایان گفت: آقای سجادی! اگر آن زمان به هر دلیلی در جریان موضوع تحصن مجلس ششم، استعفا دادید، امروز اینجا در برابر ملت و ولایت فقیه، عذرخواهی و پشیمانی خود را اعلام می‌کنید یا نه!

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق فاطمه رهبر در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش با حجم
1 MB

نظر شما