شناسهٔ خبر: 41359 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گفت و گوی اختصاصی

نظر دو عضو کمیسیون آموزش درباره استیضاح وزیر علوم

عبادی احمدی 4 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه زمان مناسبی برای استیضاح نیست گفت: آخرین خبری که از کمیسیون آموزش دارم بحث طرح سوال است.

قاسم احمدی 5قاسم احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار «نماینده» با اشاره به اعتراضات شکل گرفته نسبت به وزیر علوم در میان نمایندگان مجلس، اظهار کرد: نمایندگان فکر می کنند با این روند کار برای آقای وزیر سخت خواهد شد زیرا دو نفری که قبلا بحث وزارت شان مطرح بوده و الان در یک وزارت خانه با هم کار می کنند موجب ناراحتی شان شود و مشکلاتی در آینده برای این وزارتخانه پیش بیاید.

 

وی در خصوص مراحل طی شده در مجلس در این خصوص گفت:  آخرین خبری که از کمیسیون آموزش دارم بحث طرح سوال است.

 

محمدباقر عبادی 5همچنین سید محمدباقر عبادی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در این باره اظهار کرد: طبیعتاوقتی مردم نگران باشند ما نیز نمایندگان مردم هستیم و بایستی مطالبات آنها را پیگیری کنیم زیرا به هر حال ثبات داخلی و وحدت در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و افرادی که سوابق بدی در بر هم زدن نظم و امنیت و آرامش داشته باشند موجب نگرانی مردم و اذهان عمومی می شوند، که نمایندگان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

 

عضو کمیسیون آموزش درباره سوال نمایندگان از دکتر فرجی دانا گفت: کسانی که به هر نحو در فتنه دخیل بوده اند حضورشان در منصب های مهم موجب نگرانی مردم می شود و مردم در دوران فتنه که چندین ماه طول کشید اذیت شدند و خاطره هایی تلخ در آن روزها دارند و نگرن اند که مبادا افراد فتنه زده برسرکار بیایند و زمینه برای فتنه دیگری را مهیا کنند.

 

وی ادامه داد: بعد نظارتی هم یکی از وظایف نمایندگان مجلس است و می توانند سوال را از مقام مسئول حال هرکه می خواهد باشد مطرح کنند و سوال از مسئولان امری طبیعی است و روزانه چندین سوال مطرح و به کمیسیون های مربوطه ارجاع می شود.

نظر شما