شناسهٔ خبر: 41357 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نگرانی اصلاح طلبان از تعامل دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان

حدادعادل لاریجانی 4 نزدیک شدن دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان در ماههای اخیر و تعامل روز افزون آنها موجی از نگرانی را در جریان سیاسی خاص با منشا اصلاح طلبانه ایجاد کرده است.

حدادعادل لاریجانیبه گزارش «نماینده» نزدیک شدن دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان در مجلس شورای اسلامی در ماه های اخیر و تعامل روز افزون آنها موجی از نگرانی را در جریان سیاسی خاص با منشا اصلاح طلبانه ایجاد کرده است.

 

این جریان سیاسی که سعی دارد بتواند در مجلس آینده و مجلس خبرگان نفوذ کرده و از اقلیت خارج و به اکثریت تبدیل شود، هم اکنون اتاق فکر خود را فعال کرده و فعالیت گسترده ای را در شهرستان ها آغاز کرده است.

 

نشر اخبار اختلاف‌انگیز بین دو فراکسیون اصولگرای مجلس پس از تشکیل دولت یازدهم مهمترین هدف کوتاه مدت این جریان سیاسی است؛ به عنوان نمونه رو در رو نشان دادن سایت‌های نماینده (نزدیک به فراکسیون اصولگرایان) و خبرگزاری خانه ملت (نزدیک به رهروان) از جمله اختلاف افکنی‌های این جریان سیاسی خاص است  که سایت وابسته  به آنان سعی کرده است به آن بپردازد.

 

ترس از اتحاد دو فراکسیون از زمانی شروع شد که جریان سیاسی مذکور، رای اعتماد به صالحی‌امیری را قطعی می‌دانست و با تعجب فراوان با عدم اقبال اکثریت نمایندگان ملت مواجه شد.

 

در اتفاقات هفته گذشته مجلس نیز تذکر ۱۵۰ نماینده درباره عزل و نصب ها در وزارت علوم ثابت کرد که ترس این جریان سیاسی خاص از اتحاد دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان بی‌جا نبوده بنابراین اتاق فکر این جریان در اقدامی دستور اختلاف‌افکنی میان دو فراکسیون را صادر کرده است.

 

یک منبع آگاه که به این جریان سیاسی خاص نزدیک است در گفت و گو با خبرنگار «نماینده» گفت این جریان تلاش دارد تا ترکیب نمایندگان مجلس را برای دور بعد دگرگون کند تا مجلس از نمایندگان اصولگرا خالی شود و در این ارتباط، فعالیت های خبری گسترده‌ای آغاز شده است. 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۱۹:۴۰علی یوسفی 0 0

    درود بر جریان اصولگرایی ...
                                

نظر شما