شناسهٔ خبر: 41344 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

داس در دست کیست؟

امیرابراهیم رسولی آیا فرجی‌دانا وقتی میخواست آقای مقاری را مسئول جذب هیئت علمی وزارتخانه کند نمی‌دانست وی چه مشکلاتی دارد که مجبور شود بعد از سه روز او را عزل کند؟

فرجی دانا 1امیرابراهیم رسولی ـ مدیر مسئول سایت نماینده؛ در حالی که این روزها بحث اول کشور مذاکرات هسته‌ای است و اخبار حول این مذاکرات می‌چرخد به نظر می‌رسد عده‌ای وقت را مغتنم شمرده و به اموری می‌پردازند تا در این اوضاع و احوال به مقصود خود دست یابند. تغییر و تحولات چند وقت اخیر در وزارت علوم نشان می‌دهد این وزارتخانه حاشیه‌ها را رها نمی‌کند و امروز علم و فناوری که می‌بایست در اولویت قرار گیرد به حاشیه رانده شده و این عزل و نصب‌های سیاسی است که حرف اول را می‌زند.

 

خانه ملت به عنوان مدافع اصلی حقوق مردم در هفته گذشته دست به کار شد و در اقدامی غیرسیاسی عکس‌العمل ۱۵۰ نفره نمایندگان را شاهد بودیم که به روند اقدامات در وزارت علوم معترض شدند. تعداد نمایندگان معترض نشان می‌دهد این اعتراض یک اقدام فرافراکسیونی بوده و نه تنها سیاسی نیست که دقیقاً کارشناسی است.

 

اعتراض طبیعی است وقتی در وزارتخانه‌ای چون وزارت علوم در حالی که وزیر، جایگزینی برای معاون فرهنگی آن ندارد وی را عزل و یک فردی را که مسئولیت امور مالی را دارد سرپرست فرهنگ در این وزارتخانۀ علمی فرهنگی آموزشی می‌کند. جدا از این، انتصاباتی در حوزه‌های حساس چون جذب هیئت علمی که فردی را در آن می‌گمارند و سه روز بعد او را عزل می‌کنند جای تعجب و پرسش را مضاعف می‌کند. آیا فرجی‌دانا وقتی می‌خواست آقای مقاری را مسئول جذب هیئت علمی وزارتخانه کند نمی‌دانست وی چه مشکلاتی دارد که مجبور شود بعد از سه روز او را عزل کند؟

 

این عزل و نصب‌ها چه معنی می‌تواند داشته باشد. آیا همان داس معروف در کار است. این داس در دست کیست؟ اخبار از مثلثی خبر می‌دهد که وزیر علوم اعتمادی خاص به آن ها دارد و این عزل و نصب‌های بی‌منطق که اعتراض غیرسیاسی نمایندگان ملت را در پی داشته از آنجا است. مثلثی که در سه ضلع آن توفیقی، میلی منفرد و فریدون قرار دارند.

 

توفیقی که اکنون با حکم مشاور حضور دارد پس از آنکه جاده را ریل گذاری کرد و دید در رأی اعتماد توفیقی ندارد ظاهراً کنار رانده شد اما راه او ادامه دارد. میلی که پس از رد وی توسط نمایندگان ملت اکنون مهمترین معاونت وزارت علوم را در اختیار گرفته به همراه فریدون که از اقوام نزدیک رئیس جمهور و هم مدیر کل حوزۀ وزارتی و به تازگی هم مسئولیت جذب هیئت علمی را به عهده گرفته سه ضلع این مثلث هستند. به نظر می‌رسد چرخش داس در دست این مثلت و وزیر هم مجری آن است.

 

حال باید دید نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اکنون در اعتراضی فرا فراکسیونی و غیرسیاسی نسبت به اقدامات این وزارتخانه وارد عمل شده‌اند خواهند توانست منافع ملت را حفظ کنند یا داس به دستان، به حرکات عجیب و سؤال برانگیز خود ادامه می‌دهند.

نظر شما