شناسهٔ خبر: 41311 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

بهارستان ۱۵ آبان ۱۳۹۲

از نامه نمایندگان به رئیس جمهور تا تعیین زمان جلسه رای اعتماد سجادی

لاریجانی 4 نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در واکنش به انتصابات اخیر وزیر علوم، نامه ای انتقادآمیز خطاب به رئیس جمهور تنظیم و در صحن علنی قرائت کردند.

مجلسبه گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در صحن علنی ضمن تجویز تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات برای وزارتخانه ارتباطات، طی نامه ای انتقادآمیز به رئیس جمهور در خصوص انتصابات اخیر در وزارت علوم، خواهان تجدید نظر وزیر علوم در این انتصابات شدند.

 

در ادامه اهم آنچه که امروز در مجلس گذشت را خواهیم خواند:

 

 

لاریجانی در نطق پیش از دستور: سراسر زندگی عسکراولادی داستان راستان انقلاب اسلامی بود

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی در اشاره به درگذشت حبیب اله عسکراولادی عنوان داشت: عسکراولادی در مسیر حق و ارائه نظر خود شجاع بود و از قیل و قال سیاسی نمی‌هراسید، در مکاتبات سیاسی خود مأموریتی حق‌طلبانه برای خود قائل بود و به راستی زندگی او داستان راستان انقلاب بود.

برای خواندن متن کامل نطق پیش از دستور لاریجانی به اینجا مراجعه نمایید

 

تصویب کلیات طرح اصلاحیه بخش تعاونی اقتصاد / بررسی جزئیات تا دو هفته آینده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه اصلاحیه قانون بخش تعاونی اقتصاد را در شور اول با ۱۵۹ رای موافق به تصویب رساندند و بررسی جزئیات تا دو هفته آینده به شور دوم موکول شد.

 

علی لاریجانی پیش از رای‌گیری درباره این طرح گفت: با توجه به اینکه دولت اعلام کرده ظرف دو هفته اینده لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد ایران را ارائه می‌دهد، تصمیم بر این است که فعلا شور اول کلیات این طرح را به رای نمایندگان بگذاریم  و اگر بعد از دو هفته دولت لایحه خود را ارائه داد، لایحه دولت را هم مورد توجه قرار و به بررسی جزئیات آن می پردازیم. اما اگر دولت ظرف دو هفته آینده لایحه مذکور را ارائه نداد، همین طرح در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

 

بیش از ۵۰ نماینده مجلس سوال از فرجی‌دانا را امضا کردند

طرح سوال از رضا فرجی دانا وزیر علوم در جلسه علنی امروز پارلمان توسط تعدادی از وکلای ملت پیگیری شد که تاکنون بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کردند.

 

به نظر می‌رسد طرح سوال از وزیر علوم به دلیل انتصابات اخیر وی در وزارت علوم است که جعفر میلی‌منفرد و جعفر توفیقی اخیرا توسط وزیر علوم در این وزارتخانه پست گرفتند در حالی که مجلس طی سه ماه گذشته زمانی که میلی‌منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به خانه ملت معرفی شد به او رای اعتماد ندادند و پس از انتصاب توفیقی به عنوان سرپرست این وزارتخانه و عملکرد نامطلوب وی، انتقادات و اعتراضات شدید خود را نسبت به توفیقی اعلام کردند.

 

اعلام وصولی امروز

اعلام وصول «طرح استفساریه ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم» توسط هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز قرائت شد.

 

موافقت نمایندگان با کلیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ علنی امروز ضمن بررسی کلیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، با ۱۷۸ رای نسبت به کلیات این لایحه اعلام موافقت کردند.

 

این لایحه شامل یک ماده واحده است که بدین شرح است: در اجرای بند ز ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۹/۹/۱۳۸۲ وزارتخانه مذکور مکلف است بابت فعالیت‌های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری اطلاعات و صدور مجوز ایجاد شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیئت وزیران، مبالغی به عنوان حق امتیاز و حق سهم دولت و جریمه جبران عدم انجام تعهدات وصول و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

 

نامه انتقادی ۱۵۰ نماینده به روحانی در خصوص انتصابات وزیر علوم

۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از او درخواست کردند در برخی انتصابات وزارت علوم مداخله کند و خواستار تجدید نظر در بعضی از این انتصابات شدند.

 

در بخشهایی از این نمامه عنوان شده است: ما نمایندگان امضا کننده این نامه که قلبا و قویا علاقمند به همکاری با دولت جنابعالی هستیم، مصرانه خواستاریم که جناب آقای دکتر فرجی دانا را به تجدید نظر در این انتصابات و برخی انتصابات سوال برانگیز دیگر دلالت فرمایید. ما نگران آنییم که چنین رفتارهایی فضای روشن و مثبت فعلی رابطه مجلس و دولت را تیره سازد و موجب بروز واکنش‌هایی شود که جز ایجاد مشکل برای دولت و اتلاف وقت و نیروی همگان در بر نخواهد داشت.

 

تسلیت نمایندگان به مناسبت درگذشت عسکراولادی

حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی اعلام کرد: نمایندگان مجلس درگذشت برادر بزرگوار آقای عسکراولادی، این بازوی توانای امام بزرگوار (ره) و رهبر معظم انقلاب و چهره فاخر علمی، فکری و سیاسی را به ملت عزیز ایران، مقام معظم رهبری و خانواده امداد را تسلیت گفتند.

 

برگزاری جلسه رای اعتماد - سجادی - وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ۱۹ آبان

نایب رئیس اول مجلس ضمن اعلام پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان، گفت که جلسه بعدی مجلس ۱۹ آبان با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تشکیل می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما