شناسهٔ خبر: 41256 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

طرح سوال از ظریف در صحن علنی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قانع نشدن سه نماینده‌ی سوال کننده از توضیحات وزیر امور خارجه گفت که این سوالات برای طرح در جلسه علنی تا پایان هفته جاری به هیات رئیسه ارجاع داده می‌شود تا هیات رئیسه آن را در دستور کار قرار دهد.

جواد ظریفبه گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با ایسنا، به توضیح روال در دستور قرار گرفتن سوال نمایندگان از ظریف در مجلس پرداخت و گفت: روال بررسی سوال این گونه است که ابتدا نماینده‌ی سوال کننده سوالش را در کمیسیون مربوطه با حضور وزیر مطرح می‌کند که بعد از توضیحات ارائه شده اعلام می‌شود که از توضیحات قانع شده است یا خیر؟

 

وی افزود: طبیعتا اگر نماینده از توضیحات وزیر قانع شده باشد، سوال از دستور خارج می‌شود و در غیر این صورت گزارش به هیات رئیسه برای قرار گرفتن سوال در دستور کار مجلس و طرح در جلسه علنی مجلس ارجاع می‌شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: گاهی اوقات وزیر توضیحاتی را در مورد سوال ارائه می‌دهد و قول انجام اقداماتی را مطرح می‌کند. در این شرایط نماینده فرصتی را برای انجام این کارها به وزیر می‌دهد و سوال را تا مدتی مسکوت نگه می‌دارد. اگر وزیر نتوانست آن اقدامات را در ظرف زمانی مشخص انجام دهد مجددا سوال کننده سوالش را مطرح خواهد کرد.

 

نقوی حسینی ادامه داد: در مورد سوالات مطرح شده از آقای ظریف نمایندگان سوال کننده اعلام کردند که از توضیحات قانع نشدند به همین دلیل کمیسیون امنیت ملی تا آخر هفته گزارشی از این موضوع را به هیات رئیسه ارائه می‌دهد تا هیات رئیسه آن را در دستور کار مجلس قرار دهد.

 

وی یاد آور شد که کریمی قدوسی، مقتدایی و شهریاری نمایندگان، مشهد، شیراز و زاهدان از ظریف، وزیر امور خارجه، سوال پرسیده و از توضیحات او قانع نشدند. همچنین حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه مجلس نیز در گفت و گو با ایسنا توضیح داد که با توجه به قانع نشدن نمایندگان از توضیحات وزیر امور خارجه اگر این سوالات ملی تشخیص داده شود، در صحن علنی مطرح می‌شود. وی گفت که هنوز گزارشی از کمیسیون امنیت در این رابطه به هیات رئیسه ارجاع نشده است که طبیعتا بعد از ارجاع گزارش هیات رئیسه در مورد زمان قرار گرفتن این سوال در دستور جلسه تصمیم گیری می‌کند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۸ 0 0

    بخدا مجلس ما ب درد هیچی نمیخوره ب نظرم ما مردم در انتخابمون برا  مجلسیها اشتباه کردیم! فقط دنبال حزب ومنافع خودشونن ! ی ظریف اومده ک واقعا مردمیه باز اینا نمیزارن 
                                

نظر شما