شناسهٔ خبر: 41223 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اولین انتصابات وزیری که قول داد حاشیه ساز نباشد؛

بازگشت توفیقی و میلی منفرد به وزارت علوم

وزارت علوم 4 وزیر علوم که در روز رای اعتماد قول داده بود بدنبال حاشیه سازی نباشد، امروز در انتصاباتی جنجالی میلی منفرد و توفیقی را بعنوان معاون آموزشی و مشاور خود منصوب کرد. باید دید نمایندگان مجلس چه برخوردی با این اقدام وزیر تازه وارد خواهند داشت.

به گزارش «نماینده»، رضا فرجی دانا امروز در احکام جداگانه ای معاونان خود را در وزارت علوم منصوب کرد. وی که در روز رای اعتماد و در دفاعیاتش قول داده بود بدنبال حاشیه سازی نباشد، امروز در انتصاباتی جنجالی میلی منفرد و توفیقی را بعنوان معاون آموزشی و مشاور خود منصوب کرد.

 

میلی منفرد اولین وزیر پیشنهادی علوم  دولت یازدهم بود که بدلیل کارنامه نه چندان سفید در ایام فتنه 88 نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب کند.

توفیقی نیز سرپرست وزارت علوم در سه ماه گذشته بود که شدت مخالفت ها با وی در حدی بود که حتی رئیس جمهور حاضر نشد با معرفی وی به مجلس شانس او را در جلب اعتماد مجلس امتحان کند.

 

حالا فرجی دانا بر خلاف وعده ای که در روز رای اعتماد مبنی بر دوری از حاشیه سازی داده بود، با دو انتصاب جنجالی و پرحاشیه دو گزینه ای را که مجلس شورای اسلامی به صورت قاطع با حضور آنها در این وزارتخانه مخالفت کرده بود در دو پست کلیدی این وزارتخانه منصوب کرد تا خاطره انتصاب جنجالی معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور دولت دهم زنده شود.

 

باید منتظر باشیم تا ببینیم مجلس شورای اسلامی چه برخوردی با این حرکت که می توان آن را دهن کجی بزرگی به نمایندگان ملت دانست خواهد داشت.

 

همه انتصابات امروز وزیر علوم در ادامه آمده است:

 

مردان فرجی دانا

توفیقی، سرپرست سابق و مشاور فعلی

جعفر توفیقی سرپرست سابق وزارت علوم عنوان داشته است: طی حکمی از سوی وزیر علوم، رضا فرجی دانا به عنوان «مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری»  انتخاب شده ام و توافقات لازم در این باره انجام شده است و به احتمال زیاد حکم آن صادر شده و یا طی امروز صادر می‌شود.

 

 

مردان فرجی دانا

میلی منفرد، معاون آموزشی

فرجی دانا طی حکمی جعفر میلی منفرد، که از گزینه های پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت در این وزارت علوم بود، لکن به دلیل عدم اعتماد مجلس به این سمت نرسید را به عنوان «معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد. پیش از این حسین نادری منش این سمت را در اختیار داشت.

 

 

 

 

مردان فرجی دانا

صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان

طی حکمي وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر را به عنوان «رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب كرد.

 

 

 

 

مردان فرجی دانا

سمنانیان، مشاور وزیر و رییس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه مرکزی

دکتر سمنانیان که سابقا ریاست دانشگاه تربیت مدرس را بر عهده داشت، با حکمی از سوی فرجی دانا به عنوان «مشاور وزیر و رییس مرکز هیات‌های امناء و هیات‌های ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب شد.

 

 

 

 

مردان فرجی دانا

صادقی، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

دکتر محمود صادقی به عنوان «مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم،تحقیقات و فناوری» شد.

 

 

 

مردان فرجی دانا

مقاری، رییس مرکز جذب

دانا، طی حکمی علی مقاری را به سمت «رییس مرکز جذب وزارت علوم،تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۲۲:۱۵amini 0 1

    دکتر مجتبی صدیقی  که   به  معاونت  وزیر  انتخاب  شده    مدرکش   مکاتبه ای  است.
                                
  • ۱۳۹۲-۰۸-۱۶ ۱۶:۲۹سهراب 1 0

    اولا : طبق اصل سی و هفتم قانون اساسی اصل برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمیشود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.
    ثانیا : اگر مجلس به کسی به عنوان وزیر رای اعتماد نداد دلیلی ندارد که آن فرد برای احراز سمتهای دیگر صلاحیت نداشته باشد . 
    ثالثا : انتخاب همکاران توسّط وزیر از اختیارات داتی اوست .
    رابعا : طبق اصل پنجاه وهفتم قانون اساسی قوای سه گانه مستقل از یکدیگرند بنا براین مجلس نمیتواند در قوه مجریه دخالت کند مگر در مواردی که صراحتا در قانون اساسی به آن اشاره شده است . 
    خامسا : طبق اصل یکصد وسی و سوم قانون اساسی فقط وزراء بایستی از مجلس رای اعتماد بگیرند نه معاونین ومشاوران وزیر .
                                

نظر شما