شناسهٔ خبر: 41200 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در پی بکارگیری گسترده مدیران بازنشسته اعلام شد

دیوان محاسبات، وزارت نفت را مورد سوال قرار داد

در پی به کارگیری قابل توجه بازنشستگان در پست‌های کلیدی وزارت نفت، دیوان محاسبات از وزارت نفت خواسته است مجوز هیئت وزیران برای بکارگیری بازنشسته‌ها در پست‌های مختلف را ارائه کند.

به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، در پی بکارگیری قابل توجه بازنشستگان در پست‌های کلیدی وزارت نفت، دیوان محاسبات از وزارت نفت خواسته است مجوز بکارگیری بازنشسته‌ها در پست‌های مختلف را ارائه کند.

 

بر اساس قانون، بکارگیری بازنشستگان در پست‌های مدیریتی به خصوص در پست‌های کلیدی دستگاه‌های مختلف به مجوز هیئت وزیران نیاز دارد.

 

این مجوز که به عنوان مجوز ماده ۸ شهرت دارد درباره بکارگیری عده معدودی از مدیران سابق صنعت نفت در دولت قبل اخذ شده بود.

 

بکارگیری گسترده مدیران سالمند در وزارت نفت در حالی رخ می‌دهد که وزارت نفت در طول سالیان طولانی تعداد قابل توجهی بورسیه تحصیلی در خارج از کشور برای ادامه تحصیل کارشناسان و مدیران این وزارتخانه اعطا کرده است، اما پس از بازگشت این افراد مسئولیت‌های جزئی به آنها سپرده شده و از توانایی آنها به درستی استفاده نمی‌شود.

 

در این خصوص امروز در پارلمان نیز این موضوع مطرح و به آن اعتراض شد که این اعتراض مورد تایید رئیس مجلس قرار گرفت و شایان ذکر است که اگر تذکری مورد تایید رئیس مجلس قرار گیرد می بایست به آن ترتیب اثر داده شود.

نظر شما