شناسهٔ خبر: 41074 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دفاعیات صالحی امیری در مجلس:

مدیریت «بایدها» به پایان رسیده است

صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: مدیریت «بایدها» به پایان رسیده است؛ اساس برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان مبتنی بر کرامت، انسانیت، اخلاق، معرفت و مبانی آموزه‌های دینی است.

به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه نوبت عصر مجلس اظهار داشت: اولین سیاستی که در وزارت ورزش و جوانان به آن معتقدم حاکمیت اخلاق و آموزه‌های دینی در کلیه سطوح مدیریتی است.

 

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: مدیریت بایدها به پایان رسیده است؛ اساس برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان مبتنی بر کرامت، انسانیت، اخلاق، معرفت و مبانی آموزه‌های دینی است.

 

وی در ادامه رویکرد دوم را نگاه ملی به ورزش و پرهیز از سلیقه ای و روزمرگی بودن عنوان کرد و گفت:‌ برای دست یابی به اهداف خود نیازمند نهادهای سیاست‌‌گذاری همچون شورای انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس هستیم.

 

صالحی‌امیری در ادامه محور سوم را ثبات و آرامش در سازمان دانست و یادآور شد: پرهیز از تصمیمات لحظه‌ای و احساسی یکی از بحث‌های جدی است؛ طی هشت سال گذشته هزینه‌های سنگینی برای تصمیمات لحظه‌ای و احساسی پرداخت کرده‌ایم.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ثبات قدم در درجه اول برنامه‌ریزی و تحول قرار دارد. 

 

وی به رویکرد چهارم اشاره و خاطرنشان کرد: گردش مدیریت به جای ریزش مدیریت در دستور کار ما قرار خواهد گرفت. همه ظرفیت‌های مدیران نباید در تغییرات دولت نادیده گرفته شود و در طی این مدت هیچ یک از مدیران وابسته به وزارت ورزش و جوانان ریزش نداشتند و آنها را در گردش سازمان به کار گرفته‌ایم.

 

صالحی امیری رویکرد پنجم را پرهیز از سیاست‌زدگی دانست و گفت: سیاست‌زدگی دستگاه‌ها را به چالش و بحران سوق می‌دهد.

 

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: انتخاب مدیران خوش‌نام، متخصص و مقبول که وابستگی به جریانات سیاسی ندارند از دیگر اقدامات در این وزارتخانه بوده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعامل همه‌‌جانبه با مجلس به سیاست قطعی دولت و همچنین وزارت ورزش و جوانان است و هیچ دستگاهی بدون همکاری مجلس به موفقیت دست نمی یابد.

 

صالحی‌امیری در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه من نمی‌دانم چرا امروز اینگونه نسبت به من طرح سؤال می‌شود، گفت: کسی که جوانی خود را برای نظام سپری کرده آیا می‌تواند در برابر انقلاب قرار بگیرد؟ من این را ظلم به خود تلقی می‌کنم.

 

صالحی‌امیری ادامه داد: من که از روز اول انقلاب در سنگرهای نظام حضور داشتم چطور می‌توانم مقابل انقلاب باشم.

 

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه من بنای پاسخ به این شبهات را نداشتم و در برابر حرف‌های ناصواب مطرح شده تلاش کردم که خارج از موضوع جلسه صحبت نکنم تصریح کرد: ولی به این باور رسیده‌ام که جریانی قصد دارد چهره نظام را تیره کند.

 

وی افزود: این سینه اسرار نظام است و ما محکوم به حفظ اسرار هستیم؛ من 30 مورد را یادداشت کردم ولی هیچگاه رضایت ندارم که آنها را مطرح کنم.

 

صالحی‌امیری با بیان اینکه اگر بنای پرده‌دری باشد من حرف‌های زیادی دارم ولی هیچ وقت علیه کسی حرف نمی‌زنم، اظهار داشت: این موضوع به دلیل آن است که نظام مبنای مشترک ما است و من هر فردی را که در مخالفت من صحبت کرد بعد از این بهترین رفتار را با او خواهم داشت.

 

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به شبهات مطرح شده درباره فعالیت اقتصادی وی در وزارت اطلاعات اظهار داشت: اینجا اعلام می‌کنم که من هیچگاه در فعالیت‌های اقتصادی وزارت اطلاعات و اختلاس‌های صورت گرفته حضور نداشتم و البته جای تأسف است که کسی با این مسائل تاکنون برخورد نکرده است.

 

وی ادامه داد: من به همراه آقای یونسی در وزارت اطلاعات اینگونه کارها را جمع کردیم و حالا من باید به خاطر خدمتم پاسخگو باشم.

 

صالحی‌امیری با تأکید مجدد بر اینکه هیچگونه فعالیت اقتصادی در زمان وزارت اطلاعات انجام نداده است، افزود: من روحم از این رفتارها بی‌خبر است در حالی که همه می‌دانند در دوره‌های قبل وزارت اطلاعات شرکت‌های اقتصادی ایجاد شد و مسائلی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در دستگاه اطلاعاتی انسان‌های فرهیخته‌ای در حال فعالیت هستند، گفت: نباید این افراد خدوم و فرهیخته را متهم کرد.

 

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به شبهه مطرح شده در مورد فعالیت‌هایش در زمان مدیرکلی اطلاعات خوزستان تصریح کرد: درباره خوزستان نمی‌توانم مسائلی را بگویم و مطرح کنم که چه اتفاقاتی افتاد اما به خدا من سبب جاری شدن نفت بعد از انفجارها بودم و حالا باید برای خدماتم پاسخگو باشم.

 

صالحی‌امیری با بیان اینکه اگر کارمندم در اداره کل خوزستان تخلف کرده به آن رسیدگی شده است، گفت: دفتر رهبری پرونده ما را به سازمان قضایی نیروهای مسلح فرستاد و در آن دوره رسما قرار منع پیگرد برای بنده به عنوان مدیر کل سابق خوزستان صادر شد.

 

وی با اشاره به موضوع پرونده بیمه ایران خاطر نشان کرد: در مورد این پرونده فرد مطرح کننده این شبهه را به حضرت زهرا و خدا واگذار می‌کنم و این موضوع را یک تهمت می‌دانم.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل دفاعیات صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با حجم
5 MB

نظر شما