شناسهٔ خبر: 41062 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش:

صالحی‌امیری هیچ‌گونه سابقه مدیریت ورزشی ندارد

سیدباقر حسینی 4 نماینده زابل و زهک در مجلس با انتقاد از حذف توجه به جوانان در وزارتخانه مذکور،‌گفت: صالحی‌امیری هیچ گونه سابقه مدیریت ورزشی ندارد و در برنامه‌های وی کلی‌گویی شده است.

به گزارش «نمایندگان» به نقل از فارس، باقر حسینی نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (یکشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان اولین مخالف برنامه‌های سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: آیا می‌دانید اگر مسئولان کشوری به نقاط محروم و مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان توجه می‌کردند، اگر به جوانان و اشتغال و ورزش آنان اهمیت می‌دادند امروز کمتر شاهد این حوادث در کشور بودیم.

 

وی افزود: نقاط مرزی به همان میزان که از مرکز دورند، به همان میزان از امکانات کشور نیز محرومند، تمام دغدغه مسئولان ورزش و جوانان توجه به مسائل ورزشی صرف شده است، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه در عدم اهتمام به امور جوانان دارد، اگر جامعه‌ای پویا و بالنده می‌خواهیم باید به مسائل جوانان بیشتر توجه کنیم.

 

حسینی  با بیان اینکه مخالفم مربوط به برنامه آقای صالحی امیری است، گفت: اولین اشکال این است که در این است که شما (صالحی‌امیری) هیچ گونه سابقه مدیریت ورزشی ندارید. با مطالعه برنامه شما سوالات و اشکالاتی برایم مطرح شد که انتظار دارم به طور صریح به آنان پاسخ دهید، به عنوان نماینده مناطق مرزی سیستان از نقاط دورافتاده کشور از شما سوال می‌کنم جایگاه ورزش جوانان در مناطق روستایی و محروم در برنامه شما چیست؟ یکی از موضوعات راهبردی شما احیای فرهنگ در عرصه ورزش است که از نگاه ما نیز این امر کاملا قابل توجه است، راهکار شما برای این احیا و بازسازی چیست؟

 

نماینده زابل و زهک در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز شاهد خانه نشینی پیشکسوتان ورزشی یا خروج آنها از کشور هستیم، شما چه طور و به چه شکل، اخلاق و صداقت قهرمانان ملی این سرزمین را الگوسازی می‌کنید تا به چنین سرنوشتی دچار نشوند؟ جایگاه جوانان، امیدهای ملت ایران در برنامه شما کجاست؟ آیا نباید وزارت ورزش متولی پیگیری مطالبات حقوق جوانان کشور از دستگاه‌ها باشد؟ با توجه به اهمیت ورزش همگانی که امروز در سایه ورزش قهرمانی قرار گرفته، شما چه برنامه‌ای دارید؟

 

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: درباره ورزش‌های بومی و محلی که ریشه در فرهنگ ملت ما دارد، چه برنامه‌ای دارید؟ درباره موضوع حمایت از جوانان و اشتغال آنان که باید از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان باشد، مشخصا چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ آیا به اختلاف قابل توجه سرانه ورزش در کشور با دیگر نقاط دنیا و تبعیض سرانه اختصاص یافته به مناطق محروم و شهرهای بزرگ و کوچک و نقاط دور افتاده، توجه کرده‌اید؟

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برنامه صالحی امیری کلی‌گویی شده در حالی که باید موضوعات به صورت شفاف اعلام می‌شد،‌تصریح کرد: بودجه عمرانی یک منطقه وسیع و بزرگ مانند سیستان و بلوچستان مجموعا در یک سال از حقوق یک بازیکن فوتبال به مراتب کمتر است که باید پرسید آیا این عدالت است؟ در زمینه کمبود فضاهای ورزشی در کشور چه معیارهایی در برنامه شما (صالحی‌امیری) در نظر گرفته شده است؟

 

حسینی بر همین اساس تصریح کرد: درباره شایسته سالاری و بکارگیری مدیران توانمند و لایق در بخش‌های مختلف وزارت ورزش و جوانان مطلبی اعلام نشده است؛ یکی از فدراسیون‌های کشور کاملا به صورت خانوادگی اداره می‌شود که باعث شده ورزشکاران این رشته هم از همان خانواده باشند که متاسفانه این موضوع به این رشته ورزشی آسیب وارد کرده است.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نقایص به طور شفاف در اظهارات صالحی‌امیری مطرح شود.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق سیدباقر حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش با حجم
2 MB

نظر شما