شناسهٔ خبر: 41047 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آقایی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم مطرح کرد

توجه به اسلامی شدن دانشگاهها از مهمترین برنامه‌های فرجی‌دانا است

علی اکبر آقایی 4 نماینده مردم سلماس در خانه ملت گفت: توجه ویژه به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف فرجی‌داناست.

به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، علی اکبر آقایی در صحن علنی مجلس و درحمایت از وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری گفت: توجه ویژه به موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اهداف اجرایی کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها، همگرایی و هدف‌مندی پژوهش‌ها در کشور تمرکززدایی در مدیریت آموزش عالی و افزایش سهم دانش و فناوری کشور به عنوان مهمترین اهداف آقای فرجی‌دانا است.

 

وی ادامه داد: امروز اقبال مجلس با دولت و پشتیبانی در تکمیل کابینه دولت اعتدالی دولت و تدبیر می‌تواند نقطه عطفی در درک متقابل از مسائل و نیازهای کشور و تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی باشد و رای مثبت بالا به آقای رضا فرجی‌دانا بیانگر این اهمیت خواهد بود.

 

نماینده مردم سلماس در مجلس اضافه کرد: اینکه یکی از نمایندگان (جواد هروی) از وزیر سؤال می‌کند که آیا شما تعداد اعضای کمیسیون آموزش را می‌دانید؟، باید به ایشان گفت که اگر آقای وزیر تعداد را بداند یا نداند شما به ایشان رای اعتماد یا عدم اعتماد می‌دهید؟. یا اینکه خانم طبیب‌زاده در خصوص اعتبارات که باید در پاسخ به ایشان گفته شود که اعتبارات از سوی دولت پیشنهاد و توسط ما به تصویب می‌رسد و این از وظایف وزیر نیست.

 

آقایی اظهار داشت: آقای فرجی‌دانا در برنامه خود ۲۱ بار از مقام تبعیت از رهنمون‌های مقام عظمای ولایت نام برده است. دلیل مبین اعتقاد وی به مقام ولایت، امام و انقلاب پیوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب است.

 

وی افزود: تمام نمایندگان به وظایف شرعی و قانونی خود عمل می‌کنند و دفاع حمایتی کمیسیون تخصصی و بخصوص اظهار علاقه آقای ابوترابی و ابراز علاقه اکثر نمایندگان در مجمع نمایندگان شمال غرب از حمایت دکتر فرجی‌دانا حکایت می‌کند و انشاءالله با رای بالا برای هر سه وزیر مجلس تعهد و همراهی خود را با رئیس‌جمهور اعلام خواهد کرد.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق علی اکبر آقایی در وافقت با وزیر پیشنهادی علوم با حجم
2 MB

برچسب‌ها:

نظر شما