شناسهٔ خبر: 41045 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

خان‌محمدی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم

فرجی دانا یک مدیر لایق در سطح استراتژیک است

محسن خانمحمدی 4 نماینده مردم ابهر و خرمدره در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: هدفمند‌کردن توسعه ملی کشور، کاربردی کردن علم، بازنگری متون درسی، توجه به آمایش منطقه‌ای و استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برنامه‌های کاربردی و بسیار مهم فرجی‌دانا است.

به گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم، محمدرضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان، طی سخنانی در موافقت با برنامه‌های رضا فرجی‌دانا گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در تقید در سلامت اخلاقی فرجی‌دانا چه در دوران تحصیل و چه در دوران مسئولیت وی و همچنین در تعامل سازنده با اقشار و تشکل‌های اساتید و دانشجویان در پردیس دانشگاه تهران کسی شکی ندارد و سلامت نفسانی وی بر کسی پوشیده نیست.

 

وی ادامه داد: آقای فرجی‌دانا با اینکه در رشته برق دارای دکترا است، اما به رشته‌های علوم انسانی نیز توجه دارد و در مدیریت کلان و استراتژیک می‌تواند یک مدیر لایق باشد، چرا که مدیریت کلان تنها 20 درصد تخصص می‌خواهد و 80 درصد بقیه آن تجربه است که فرجی‌دانا علاوه بر تخصص دارای تجربه‌های بسیاری نیز هست.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ایشان در بسیاری از رشته‌ها دارای مقام علمی است و طرح‌های پژوهشی ارائه داده. همچنین تعداد مقالات علمی فرجی‌دانا بسیار بالا است و اگر یک‌سوم این مقدار هم مقاله علمی داشت، شایسته استاد تمامی بود. بنابراین شک در استادتمامی ایشان محلی از اعراب ندارد.

 

خان‌محمدی با اشاره به برنامه‌های فرجی‌دانا گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث دانشگاه‌ها مالکیت فکری است که فقدان این موضوع سبب خروج نخبگان از کشور می‌شود، لذا یکی از برنامه‌های مهم و اساسی فرجی دانا توجه به بحث مالکیت فکری و جلوگیری از خروج نخبگان است. وی همچنین به تحصیل ایثارگران توجه ویژه‌ای داشته است و بیشترین توجه به ایثارگران در دوره مسئولیت وی در دانشگاه تهران صورت گرفته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: موسسات آموزشی باید پرچمدار تعامل بین‌المللی باشند که در برنامه‌های فرجی‌دانا رویکردهای بسیاری نسبت به این موضوع دیده می‌شود. همچنین هدفمند‌کردن توسعه ملی کشور، کاربردی کردن علم، بازنگری متون درسی، توجه به آمایش منطقه‌ای و استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برنامه‌های کاربردی و بسیار مهم فرجی‌دانا است.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق خانمحمدی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم با حجم
2 MB

نظر شما