شناسهٔ خبر: 41044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

علیمردانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران شاهدان زنده مدیریت فرجی دانا هستند + صوت

محسن علیمردانی 4 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تمجید از تجارب علمی و مدیریتی فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شد: وی می‌تواند دغدغه‌های رهبری، دولت، ملت و مجلس را در زمینه مدیریت آموزش عالی تأمین نماید.

به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، پیشرفت همه جانبه ایران  اسلامی و تبدیل آن به مرجع علمی در جهان معاصر آرزوی همه ایرانیان است گفت: بدون شک این مهم بدون اعتلای علمی و فرهنگی کشور میسر نخواهد شد و تنها به دست مدیران صالح تحقق خواهد یافت.

 

وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و در میان ملل مسلمان جهان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی بر ما لازم است که هدایت وزارتخانه مهم و سرنوشت‌ساز دانش و دانشگاه را به مدیری لایق و صادق بسپاریم که در مقام عمل و نظر شایستگی و تعهد خود را در این مسیر اثبات کرده است.

 

علیمردانی با تمجید از تجارب علمی و مدیریتی فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شد: وی می‌تواند دغدغه‌های رهبری، دولت، ملت و مجلس را در زمینه مدیریت آموزش عالی تأمین نماید.

 

وی با بیان اینکه، آموزش عالی در ایران نیاز به حرکت اساسی و مستمر دارد و نهضت علمی و نرم‌افزاری را به سمت قله‌های موفقیت رهنمون سازد اظهار داشت: دانشگاه باید بتواند هدایت‌گر صنعت و تولید باشد با پرورش متخصصانی متعهد و مسئولیت‌پذیر چشم‌اندازی امیدبخش از پیشرفت توسعه کشور را ترسیم نماید.

 

نماینده مردم زنجام و طارم در مجلس شورای اسلامی، آموزش عالی را یکی از ارکان و عوامل اصلی کارآفرینی در کشور دانست و افزود: وزیر علوم باید بتواند با پیوند زدن نیروها و سرمایه‌های سرشار انسانی و علمی کشور به منابع و ذخایر عظیمی از اقتصادی و طبیعی مسیر حرکت تاریخی ایران را به نیکی هدایت کند.

 

علیمردانی لازمه تحول شایسته در فرایندهای آموزشی را به روزرسانی منابع علمی در کشور دانست و ادامه داد: تقویت و خودباوری اساتید و دانشجویان، رشد نشاط سیاسی و علمی، جلب مشارکت دانشجویان و محققان در مراکز علمی داخلی و خارجی، بهبود روابط و تعامل دانشگاه با صنعت و جامعه، انطباق بیشتر محتواها و برنامه‌های آموزشی با نیازهای کشور از جمله ضرورت‌های مسلم وزارت علوم است.

 

وی بر همین اساس ادامه داد: بدیهی است این اهداف عالیه با تصدی مدیری جامه عمل به خود می‌پوشاند که قدرت تعامل شایسته با دانشمندان داشته و از عهده جلب حمایت‌ها بر آید.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به تجارب و توانمندی‌های فرجی دانا در آموزش عالی یادآور شد: اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران که بخش مهمی از نخبگان علمی و فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند شاهدان زنده این ادعا هستند که خاطرات شیرینی از ابتکارات علمی و مدیریتی ایشان دارند.

 

علیمردانی مواجهه عالمانه، خلاقانه و متعهدانه ایشان با مسائل و نیازهای دانشجویان و اساتید و توجه ویژه به حوزه فرهنگ را از شاخص‌های مدیریتی فرجی دانا دانست و افزود: وی با تعامل سازنده با نهادها و تشکل‌های مختلف دانشگاهی و دوری از افراط و تفریط الگوی شایسته از موفقیت در جلب اعتماد و مشارکت گروه‌ها و جریان‌های گوناگون دانشگاهی را به نمایش گذاشته است.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این رویکرد علمی، عقلانی و اعتدالی فرجی دانا بتواند بسیاری از ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف نموده و تحرکی جدید در وزارت علوم سامان دهد.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق محسن علیمردانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم با حجم
1 MB

برچسب‌ها:

نظر شما