شناسهٔ خبر: 41034 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

اسداللهی: فانی اعتدال را به‌خوبی میشناسد

غلامرضا اسداللهی 4 نماینده مردم تربت جام در مجلس گفت: در وصف برنامه‌های آقای فانی همین بس که معاونت نظارت مجلس اکثر برنامه‌های ارائه شده وی را منطبق با اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه دانسته است.

به گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم، غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی پارلمان که به بررسی صلاحیت و برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی اختصاص داشت در موافقت با برنامه‌های علی‌اصغر فانی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را به عنوان بزرگترین فصل مشترک دولت و مردم معرفی می‌کنند و انتظار می‌رود که دولت تدبیر و امید، آموزش و پرورش را تقویت کند.

 

وی ادامه داد: این وزارتخانه باید با پشتیبانی‌های دولت و مجلس یاری شود تا بتواند رسالت بزرگ خود در پرورش نسل آینده و تامین منابع انسانی به عنوان موتور محرک توسعه کشور را به انجام برساند.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش قاعده و اساس نظام است، گفت: مهمترین ویژگی فانی این است که نخستین وزیری است که برای آموزش و پرورش معرفی شده و کار خود را از سال 49 به عنوان معلم در این وزارتخانه آغاز کرده و به صورت مستمر در آن حضور داشته است و در واقع از معلمی به ریاست رسیده و به خوبی با این وزارتخانه آشنا است.

 

اسداللهی تاکید کرد: متاسفانه در دوره‌هایی مسائل جناحی باعث می‌شد که افراد متدین از خانواده آموزش و پرورش کنار گذاشته شود که باید این موضوع چاره‌اندیشی شود؛ چرا که آموزش و پرورش نباید دولتی و جناحی باشد و هر دولتی که سر کار بیاید افراد را به صورت فله‌ای بیرون بریزد، چرا که این موضوع به ضرر سیستم آموزشی کشور است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی فانی گفت: در وصف برنامه‌های آقای فانی همین بس که معاونت نظارت مجلس اکثر برنامه‌های ارائه شده وی را منطبق با اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه دانسته است.

 

نماینده مردم تربت جام در مجلس تاکید کرد: همه متخصصان فن آموزش و پرورش می‌دانند که برنامه پنجم توسعه در بخش آموزش و پرورش نیاز به ساماندهی دارد و آقای فانی در مدتی که سرپرست این وزارتخانه بوده در شورای انقلاب فرهنگی نیز مسئول کمیته تعلیم و تربیت بوده، نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد و معتقد است که باید برنامه‌ پنجم توسعه در زمینه آموزش و پرورش ساماندهی شود و در بخش مهارت و‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نحو مطلوب مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

 

اسداللهی با اشاره به سخنان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بسیاری از ایراداتی که مخالفین در سخنان خود به آن اشاره کردند، مشکلاتی بوده که به گذشته بر می‌گردد و ما از آقای فانی انتظار داریم که این مسائل را ساماندهی کند. همچنین یکی از برنامه‌های آقای فانی ایجاد انگیزه و افزایش مهارت در معلمین است که ما معتقدیم این محور از برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ایجاد انگیزه در نیروهای آموزش و پرورش بسیار مناسب است، چرا که در حال حاضر بسیاری از معلمین ما به لحاظ مالی در مضیقه هستند و باید مشکلات آنها حل شود.

 

وی افزود: ما در مجلس هم معتقدیم که باید مشکلات معلمین مطابق با شان آنها رفع شود تا معلمین به عنوان بزرگترین تاثیرگذاران در حوزه فرهنگ و اندیشه به انگیزه‌های لازم دست یابند.

 

در ادامه حجت‌الاسلام محمد باقری نماینده مردم بناب با استفاده از بخشی از زمان غلامرضا اسداللهی ضمن موافقت با برنامه‌های علی‌اصغر فانی گفت: همه افرادی که معلم بودند و همچنین قشر نخبه جامعه آقای فانی را می‌شناسند و وی را قبول دارند.

 

وی افزود: فانی فردی است که کار خود در آموزش و پرورش را از مدرسه شروع کرده و به ریاست رسیده است. همچنین وی اعتدال را به خوبی می‌شناسد و در جاهایی که حضور داشته همواره تیمی و جمعی اندیشیده و عمل کرده است.

 

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: آقای فانی جزو نخبگان جامعه است و به کارهای کارشناسی اعتقاد دارد و در شرایطی که آموزش و پرورش ما با مشکلات بسیاری مواجه است، با توجه به روحیه و تجربه فانی امیدواریم که این مشکلات حل شود.

 

باقری با انتقاد از برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای گفت: متاسفانه از نظر تقوای سیاسی کارها خوب پیش نمی‌رود و در رسانه‌ها صحبت‌هایی علیه وزرای پیشنهادی مطرح می‌شود که بیشتر جنبه تهمت و افترا دارد که باید این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق اسداللهی در موافقت با وزیر آموزش و پرورش با حجم
2 MB

نظر شما