شناسهٔ خبر: 41032 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

طلا در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

نباید از فتنه گران در آموزش و پرورش استفاده کرد + صوت

حسین طلا 4 نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه عدم پرداخت اضافه کار معلمان سبب شده تا وزیر آموزش و پرورش تبدیل به یک تدارکاتی شود، گفت: انتظار است در بدنه وزارتخانه‌ای که آینده نظام در آن است، از افرادی که در انتخابات 88 پیروزی را به کام ملت تلخ کردند، استفاده نشود.

به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان  دومین مخالف برنامه‌های علی‌اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: مخالفتم به معنای مخالفت با سقف آقای فانی نیست بلکه آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه‌ای که باید زیرساخت‌های لازم را با هدف توسعه پایدار فراهم کند، در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله وظایفی بر عهده دارد که باید در راستای ایجاد یک جامعه فعال، مسئولیت‌پذیر و برخوردار از روحیه شکوفایی، انجام وظیفه کند.

 

وی افزود: تاکنون ۷ سال از اجرای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله گذشته و ۱۲ سال باقیمانده است، سؤالم این است که شما (فانی) در ۴ سال آینده از این ۱۲ سال برای تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله چه اقدامی انجام خواهید داد؟ شما باید در حوزه تحول نظام آموزشی اقداماتی مهمی را انجام دهید، آیا شما ارزیابی از یک سال گذشته داشته‌اید؟ یا اینکه قرار است این مسیر را ادامه دهید؟

طلا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تنوع رشته‌ها امر بسیار مهمی است، در سازمان فنی و حرفه‌ای ۳ هزار رشته را آماده کرده‌ایم اما فقط ۴۱ رشته در مجموعه آموزش و پرورش تعلیم داده می‌شود، آیا با این برنامه، می‌توانید این هدف را محقق کنید؟

 

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برای دوره راهنمایی مدارس غیرانتفاعی مبلغ مصوب حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است اما مبلغی که  اخذ می‌شود حدود ۴ میلیون است برای دوره دبیرستان مدارس غیرانتفاعی نیز مبلغ مصوب شده حدود ۴ میلیون است اما مبلغ اخذ شده ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، برای دوره پیش دانشگاهی نیز مبلغ مصوب شده حدود ۶ میلیون تومان است اما مبلغ اخذ شده حدود ۱۱ میلیون تومان است.

 

این نماینده مجلس در همین اساس اضافه کرد: عدم پرداخت اضافه کار مربیان و معلمان در خرداد ماه سبب شده تا وزیر آموزش و پرورش تبدیل به یک تدارکاتی شود، هم اکنون مشکلات مختلفی در مجموعه آموزش و پرورش به خصوص درباره دانش‌آموزان همچون بلوغ زودرس و سایر مسائل وجود دارد که البته انعقاد قراردادهایی به صورت خودگردان خارج از فضاهای آموزشی با مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی می‌تواند از این مشکلات کم کند.

 

طلا با بیان اینکه، عده‌ای تصور می‌کنند بیت‌المال ساختمان و ماشین است، گفت: بیت‌المال در واقع معلمان و دانش‌آموزان هستند، ما هم اکنون از فقدان یک نظام طبقه‌بندی همچون وزارت علوم در دانشگاه‌ها رنج می‌بریم، هم اکنون در کل کشور ۶۰ درصد پرسنل و در تهران ۷۳ درصد پرسنل را بانوان تشکیل می‌دهند، عدم ابلاغ مرخصی ۹ ماهه زایمان در مجموعه شما سبب می‌شود یا جامعه از فرزندان این قشر دلسوز محروم شود یا دانش‌آموزان نتوانند از آنها در مجموعه آموزش و پرورش استفاده کنند که ما هیچ کدام را نمی‌خواهیم و این هنر شماست تا مشکل را حل کنید.

 

وی در پایان با اشاره به انتخابات سال ۸۸ و پیروزی که به کام ملت ایران تلخ شد، گفت: انتظار این است که در بدنه وزارتخانه‌ای که آینده نظام در آن است، از این افراد استفاده نشود.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق حسین طلا در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش با حجم
2 MB

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۸-۰۵ ۱۵:۱۹ص 0 0

    تا فتنه را چه چیزی شما بدانید نابودی اقتصاد مملکت دروغ های پی درپی به مردم ونابودی بیش از 14ترلیون دلار درامد نفتی  !!!!!!!!!!!!!!!
    یا اعتراض به این روند تخریبی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                

نظر شما