شناسهٔ خبر: 41028 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ایرانپور در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

انتقاد از جزئی‌نگری در برنامه‌های فانی و عدم اشاره به نقاط ضعف حوزه آموزش و پرورش

علی ایرانپور 4 نماینده مردم مبارکه ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، جزئی‌نگری در برنامه‌های علی اصغر فانی را یکی از دلائلی مخالفت خود عنوان کرد.

علی ایرانپور 6به گزارش «نماینده» به نقل از فارس، علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان در مخالفت با علی‌اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از رئیس‌جمهور خواست تا اقدامات لازم را نسبت به رودخانه زاینده رود و باتلاق گاوخونی انجام دهد.

 

وی در ادامه سخنان خود وزارت آموزش و پرورش را دارای اهمیت بالا توصیف کرد و گفت: متولی چنین وزارتخانه‌ای باید توانایی مدیریت این بخش عظیم را دارا باشد.

 

نماینده مردم مبارکه در مجلس تربیت حساس‌ترین سرمایه‌های کشور را بر عهده وزارت آموزش و پروش دانست و تصریح کرد: مهمترین مقوله یعنی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بر عهده این وزارتخانه است.

 

وی علی اصغر فانی را فردی توانمند و با انگیزه معرفی کرد و در عین حال اظهار داشت: آقای فانی! از شما این انتظار می‌رفت که در برنامه‌های خود از توان عظیم وزارت آموزش و پرورش در تمامی بخش‌ها استفاده می‌کردید.

 

ایرانپور از وجود جزئی‌نگری در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتقاد کرد و در همین زمینه گفت: آقای فانی! شما در برنامه‌هایتان از بایدها و نبایدها گفته‌اید اما کمتر از نقاط ضعف و قوت و همچنین فضای درونی و بیرونی این وزارتخانه صحبت به میان آورده‌اید.

 

 

نماینده مردم مبارکه در مجلس به دیگر ضعف‌های برنامه علی‌اصغر فانی اشاره کرد و عدم توضیح و تبیین لازم را از جمله این نقاط ضعف برشمرد.

 

وی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای فانی! سه ماه است شما مسئولیت این وزارتخانه را به عنوان سرپرست بر عهده دارید. حال با گذشت این مدت خودتان می‌توانید بگویید که آیا توانایی مدیریت چنین وزارتخانه‌ای را در طول 4سال خواهید داشت؟

 

ایرانپور با اشاره به بخشی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش که به ارتقاء مدیریت دراین وزارتخانه اختصاص دارد، اظهار داشت: انتظار این است که در توضیحات‌تان روش‌های چابک‌سازی وزارت آموزش و پرورش و همچنین ارتقاء مدیریت در این وزارتخانه را بیان کنید.

 

این نماینده مردم در خانه ملت خاطرنشان کرد: آقای فانی نظرتان راجع به اخراج معلمان چیست، نظر خود را در مورد موضوعات بیان شده به نمایندگانی که قرار است به شما رای دهند، اعلام کنید.

 

ایرانپور به بیان بخش‌هایی از برنامه‌های علی اصغر فانی خواستار بیان شیوه‌های اجرای این برنامه از سوی وزیر پشنهادی دولت یازدهم شد.

 

وی وجود مدارس فرسوده را یکی از مشکلات جدی حوزه آموزش و پرورش کشور دانست و از وزیر پیشنهادی این وزارتخانه خواست تا توضیحات خود درباره رفع این مشکل را بیان کند.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق علی ایرانپور در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش با حجم
1 MB

نظر شما