شناسهٔ خبر: 40942 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

موضع شبهه ناک مطهری درباره عدم معرفی توفیقی

علی مطهری 4 علی مطهری که از ابتدا با معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی موافق بود، گفت: به طور حتم دولت روحانی مصمم به معرفی توفیقی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود.

مطهریبه گزارش «نماینده» علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به معرفی سه وزیر پیشنهادی «علوم، تحقیقات و فناوری»، «آموزش و پرورش» و «ورزش و جوانان» به مجلس گفت: هم‌اکنون در مرحله تحقیق هستیم.

 

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر برنامه‌ریزی دولت برای انتخاب جعفر توفیقی به‌عنوان سرپرست و بعد معرفی رضا فرجی‌دانا به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس افزود: به طور حتم دولت روحانی مصمم به معرفی توفیقی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود، اما طبق اطلاع من رهبر معظم انقلاب با معرفی وی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی مخالفت کرده‌اند.

 

در همین زمینه «الف» در تحلیلی از صحبت های مطهری نوشت: علی مطهری از ابتدا با معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی موافق بوده است. فارغ از ارزش‌گذاری بر این موضع، سوال این است که هدف از اعلام این خبر غیر موثق چیست؟ تاکید بر موضع حمایتی قبلی‌اش؟ دلجوئی از توفیقی؟ ناگزیر نشان دادن حسن روحانی؟ و یا خدای ناکرده انداختن هزینه اجتماعی این کار بر دوش رهبر انقلاب؟

 

سیاستمدار خوب سیاستمداری است که افکار و اعتقادش، «نظام» داشته باشد تا نخبگان، مردم و هوادارانش بتوانند متناسب با نظام فکری‌ او، موضعش را در مسائل مختلف پیش‌بینی كنند.

نظر شما