شناسهٔ خبر: 40939 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

گفت و گوی اختصاصی/ نماینده مردم تهران:

دولت توجه ها را به سمت توفیقی جلب کرد تا دست مجلس خالی باشد

حمید رسایی 4 نماینده مردم تهران با اشاره به معرفی فرجی دانا برای وزارت علوم گفت: آقای فرجی دانا بعد از یک پروسه زمانی که توجه‌ها به سمت توفیقی جلب شده بود معرفی شده‌ است تا دست مجلس خالی باشد؛ البته ما مسائل را رصد کرده ایم و اینطور نیست که دستمان خالی باشد.

رساییحمید رسایی نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار «نماینده» با اشاره به عدم معرفی توفیقی به مجلس گفت: قبلا هم زمانی که آقای توفیقی به عنوان سرپرست معرفی شده بود اعلام کردم که آقای توفیقی نقش داس را دارد و کلید فرد دیگری است که قرار است بعد بیاید.

 

رسایی افزود: در طول این مدت آقای روحانی به ویژه در حوزه نهاد ریاست جمهوری و وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها طی دستورالعملی که داده شده ‌است کاری به عملکرد خوب یا بد مدیری ندارند و کلا بنا بر این شده است که همه مدیران تغییر کنند و به هیچ وجه از مدیران سابق استفاده نشود.

 

وی با اشاره به استفاده از افراد با سابقه بد در بدنه دولت خاطرنشان ساخت: من چند بار پیغام دادم که آقای روحانی شما گفتید با کلید آمده اید نه با داس ولی گویا این کلیدی که آوردید کلید انبار داس بوده‌ است. میزان عزل و نصب‌ها نشان می‌دهد که مصالح مدیریتی مورد توجه نیست و برخلاف آن چه که ادعا می‌شد تدبیر و صلاحیت حاکم است و عملکردها فراجناحی است، اصلا اینگونه نیست.

 

رسایی همچنین با اشاره به معرفی فرجی دانا برای وزارت علوم اظهار داشت: آقای فرجی دانا بعد از یک پروسه زمانی که توجه‌ها به سمت توفیقی جلب شده بود معرفی شده‌ است تا دست مجلس خالی باشد. البته ما رصد کردیم و از قبل دنبال کرده‌ایم. این طور نیست که دستمان خالی باشد. نگاه می‌کنیم به حسب مصلحت کشور و توانایی‌های افراد در خصوص مخالفت یا موافقت با آن‌ها صحبت و موضع‌گیری می‌کنیم. اصلاً هم قصد نگاه جناحی نداریم کمااینکه آقای روحانی دید که برخی وزرای پیشنهادی وی بالاترین رأ ی را در مجلس آوردند که سابقه نداشت. با این که اکثریت قریب به اتفاق این مجلس هوادار آقای روحانی نبود ولی وقتی ایشان گزینه های خوبی مثل وزیر اقتصاد و بهداشت را معرفی کرد، بالاترین میزان رأی در طول دوره های مختلف مجلس را کسب کردند. الان هم قاعدتا اینگونه برخورد می شود که عملکرد آقایان در جاهای مختلف، به ویژه مکانیزم عزل و نصب‌هایی که داشته‌اند بررسی می‌شود.

نظر شما