شناسهٔ خبر: 40924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

شرمن:

فریب و نیرنگ بخشی از DNA ایرانیان است

شرمن 2 عضو ارشد تیم آمریکا در گروه ۱+۵ گفت: ما به دنبال حذف تحریمهای وسیع علیه ایران نخواهیم بود و تنها به این کشور فرصت میدهیم برای از بین بردن نگرانیهای ما مدتی استراحت کند.

وندی شرمنبه گزارش «نماینده» به نقل از الف، در حالی که مسئولان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و بدون انحراف از مسیر صلح‌آمیز هسته‌ای به دنبال رفع نگرانی غیرمنطقی و غیر معقول غرب هستند و تا جایی پیش می‌روند که بعد از ۳۴ سال با رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی مذاکره می‌کنند ولی مسئولان آمریکایی چنین نگرشی نسبت به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ندارند و در کنار بی‌اعتمادی نسبت به حق قطعی کشور، اعتمادی نسبت به ایران و ایرانیان ندارند.

 

وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا، نفر سوم سیاست خارجی آمریکا و عضو ارشد مذاکره‌کننده آمریکایی در گروه ۱+۵، در اظهاراتی در کمیته سیاست خارجی سنا که در روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز بازتاب یافته است، به صراحت و بدون هیچ سانسوری، تفکر و نگرش دولت آمریکا درباره مردم ایران را بازگو می‌کند. شرمن در توهینی علنی به مردم ایران که در رسانه‌ها دیده نشد، اعلام می‌کند که ما به دنبال حذف تحریم‌های وسیع علیه ایران نخواهیم بود و تنها به ایران فرصت می‌دهیم برای از بین بردن نگرانی‌های ما، مدتی استراحت کند.

 

شرمن در ادامه می‌گوید: ما به طور دقیق رفتار تیم مذاکره‌کننده ایرانی را زیر نظر می‌گیرم و بعد از مذاکرات درباره روش‌ها و تحریم‌های بعدی بحث خواهیم کرد. مذاکره‌کننده عضو ارشد آمریکا در ۱+۵ می‌گوید: فریب و نیرنگ قسمتی از DNA ایرانیان است.

 

سؤال این است که چگونه می‌شود به مسئولان و سیاست‌های آمریکایی اعتماد کرد؟ آیا آمریکا با حسن نیت به دنبال مذاکره و رابطه با ایران است؟ آیا فریب، نیرنگ، بخشی از رفتار نهادینه‌شده در خوی آمریکاییان نیست؟

 

به نظر می‌رسد مسئولان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید جواب گستاخی مقام آمریکایی را هر چه سریع‌تر، قاطعانه و با اقتدار بدهند و با استفاده از افکار عمومی و نفرت عمومی مردم ایران در ۱۳ آبان به مقام‌های آمریکایی نشان دهند که ایران و ایرانی هیچ سابقه خوبی از نیرنگ، فریب و خوی وحشی‌گری آمریکایی‌ها در این ۳۴ سال نداشته و نخواهد داشت.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۰۷-۲۹ ۲۲:۰۵مصطفی 2 0

    تیم مذاکره کنندخ ما باید حسابی حواسش جمع باشه.به آمریکایی ها نمیشه اعتماد کرد اما ما کماکان امیدواریم و دل خوش به تدبیر و اعتدال دولت آقای روحانی
                                
  • ۱۳۹۲-۰۸-۰۱ ۱۰:۴۳مسعود ابراهیمی 0 4

    شهدا کجا هستند تا ببینند که ما در مرداب بی غیرتی سیاسی مسئولین و برخی هم وطنانمان داریم غرق می شویم.
    امام کجاست تا ببیند جانشین خلف و صالحش با سپاهی کمتر از سپاه امام حسن(ع)، دست به اقدامی حسینی زده است.
    علی الظاهر معنای غیرت را مردم کره شمالی که بودیسم و کنفسیوسیزم هستن از ما خیلی بیشتر است.
                                

نظر شما