شناسهٔ خبر: 40847 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تفاوت تیم لاریجانی، جلیلی و ظریف از نظر وزیر سابق امور خارجه

علی اکبر صالحی 4 وزیر سابق امور خارجه میگوید: موضوع هسته‌ای در زمان مدیریت جلیلی از نظر سیاسی به اوج خود رسید و اتفاقات منطقه‌ای و بین‌المللی کار را سخت‌تر کرد.

صالحیبه گزارش «نماینده»، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در بخشی از گفت و گو با فارس به توضیح تفاوت تیم های مختلف مذاکره کننده بر سر موضوع هسته ای پرداخت.

 

صالحی اظهار داشت: آقای روحانی از ابتدای طرح موضوع هسته‌ای تمام سعی‌شان این بود که پرونده ایران به شورای امنیت نرود که این داستان مفصلی دارد، زمانی که پرونده از وزارت خارجه به شورای امنیت منتقل شد پایگاهی به نام جنبش عدم تعهد در وین ایجاد شد و وقتی این اتفاق افتاد غربی‌ها در جلسه اول هجمه‌ای به ما وارد کردند که ما آن موقع در شورای حکام بودیم، و زمانی که از این شورا بیرون آمدیم از این موضوع واهمه داشتیم که چگونه نظراتمان را در شورای حکام بیان کنیم که با سفیر مالزی به عنوان یکیاز اعضای تروئیکای عدم تعهد صحبت کردیم و توانستیم دفتری ایجاد کنیم. از آن زمان به بعد جنبش عدم تعهد به پایگاهی برای بیان نظرات ما تبدیل شد.

 

وی افزود: در دوران آقای لاریجانی که پرونده به شورای امنیت رفت، من توفیق همکاری با ایشان را نداشتم ولی مطلع هستم که در آن زمان بحث مدالیته پیش آمد و شش مورد مطرح شد که در زمان آقای جلیلی خاتمه یافت، باید عنوان کنم که موضوع هسته‌ای در زمان آقای جلیلی از نظر سیاسی به اوج خود رسید و اتفاقات منطقه‌ای و بین‌المللی که رخ داد، کار را سخت‌تر کرد.

 

صالحی اظهار داشت: در دوره دکتر روحانی فضا مجددا تغییر کرد و تحولی ایجاد شد، مدیریت تغییر کرد و این موجب شد که طرف مقابل هم شیوه تعامل را در پیش بگیرد.

نظر شما