شناسهٔ خبر: 40783 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نامه بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی دانشگاههای تهران خطاب به رئیس‌جمهور

اصرار بر حضور توفیقی، تایید شرکت سهامی بودن دولت یازدهم است

حسن روحانی 4 در این نامه آمده است: آیا اصرار فراوان بر معرفی فردی اصلاح طلب و فعال در فتنه بر ریاست یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور، اتهام شرکت سهامی کردن وزارتخانه‌ها را در اذهان ایجاد نمیکند؟

حسن روحانیبه گزارش «نماینده» به نقل از فارس، هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در نامه خود اعلام کردند: اهمیت و ارزش دانشگاه بر تمامی افراد جامعه آشکار است و همگان می‌دانند که اگر جامعه‌ای قصد دارد رو به پیشرفت و تعالی گام بردارد و ساختارهای جدیدی را بنیاد گذارد و نواقص گذشته را رفع کند، باید اصلاح جامعه را از دانشگاه‌ها آغاز کند به همین علت است که امام راحل فرمودند «اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود».

 

این دانشجویان دانشگاه تهران پیرامون معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اعلام داشتند: رفت و آمدهای توفیقی به مجلس شورای اسلامی و صحبت و گفتگو با نمایندگان محترم مجلس و کمیسیون های مختلف بیش از پیش بر نگرانی قشر عظیمی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران افزوده است.

 

یک‌هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران خطاب به رئیس جمهور تصریح کردند: شعار اعتدال شما قشر عظیمی از مردم فهیم ایران را به شما علاقه‌مند کرد و ملت عزیز به گفتمان اعتدال رای دادند ولی متاسفانه برخی افراد در دولت و اطرافیان شما هیچ درک صحیحی از اعتدال ندارند و همیشه در طول دوران مسئولیت خویش به عنوان افرادی تندرو و افراطی در مسائل گوناگون شهره هستند و هزینه‌های بسیاری را بر نظام  تحمیل کرده‌اند.

 

این دانشجویان در نامه خود با انتقاد از رویکرد توفیقی در انتخابات ۸۸، اعلام کردند: چگونه امکان دارد فردی که در فتنه سال۸۸ نظام مقدس جمهوری اسلامی را به تقلب متهم می‌کند و در سخنرانی خود در مسجد دانشگاه تهران مدعی تقلب گسترده در انتخابات می‌شود و از جابجایی آرای مردم سخن می گوید با شعار اعتدال ریاست محترم جمهور هم خوانی داشته باشد؟

 

«آیا معرفی فردی که  در فتنه سال ۸۸ کارنامه روشنی نداشته و مرزبندی مشخصی با عناصر افراطی فتنه‌گر ندارد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات از سوی دولت اعتدال گرای شما عملی خلاف اعتدال نیست؟»

 

یک‌هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران تاکید کردند: آیا معرفی فردی که در دانشگاه تهران سخنرانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است با مبنا قرار دادن عملکرد مجلس شورای اسلامی در عدم رای اعتماد به میلی منفرد تنها و تنها به دلیل  شرکت در جلسه‌ای که توفیقی و همفکران وی سخنران آن بودند به معنای برخورد مستقیم با نمایندگان ملت از سوی ریاست محترم جمهور در آغاز دولت یازدهم نیست؟

 

این دانشجویان با اشاره به اقدامات افراطی توفیقی در دوران سرپرستی وی در وزارت علوم، تصریح کردند: آیا معرفی فردی که در دوران کوتاه سرپرستی خود بر وزارتخانه  علوم  با سرعت خیره کننده‌ای تمامی افرادی که اندکی با خط و مشی‌های سیاسی وی و هم فکرانشان سازگاری نداشته است بدون توجه به عملکرد علمی آنها و فقط و فقط به دلیل اختلاف در مسائل سیاسی تغییرات گسترده داده است با شعار استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در کشور در تعارض نیست؟

 

یک‌هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در نامه خود با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت پرشتاب علمی در فضای دانشگاه های کشور خطاب به روحانی اعلام کردند: آیا معرفی فردی با چنین کارنامه‌ای کاملا سیاسی و به دور از فضای علمی مدنظر رهبری، به حرکت پرشتاب علمی کمک خواهد کرد و منویات رهبری در فضای دانشگاه به عرصه ظهور خواهد رسید؟ 

 

این دانشجویان تاکید کردند: آیا این اقدام ریاست محترم جمهور مبنی بر اصرار فراوان بر معرفی فردی اصلاح طلب و فعال در فتنه سال۸۸ بر ریاست یکی از مهم ترین وزارتخانه‌های کشور، اتهام شرکت سهامی کردن وزارتخانه‌ها و ایجاد دولت ائتلافی در دولت یازدهم و نشانه‌هایی از سهم خواهی عده‌ای از رییس جمهور را در اذهان ایجاد نمی‌کند؟

 

بیش از یک‌هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در نامه خود خطاب به روحانی خاطرنشان کردند: دانشجویان ،به دولت تدبیر و امید خوش بین هستند و فرازهایی که در این نامه عنوان شد قسمتی از دغدغه‌های دانشجویان برای کشور و نظام آموزش عالی و حرکت پرشتاب علمی در دانشگاه‌ها است و از سوی دیگر ضرورت خط قرمز شدن فتنه برای افرادی است که قصد خدمتگزاری به این ملت بزرگ را دارند.

 

در پایان دانشجویان دانشگاه‌های تهران یادآور شدند: مدیریت توفیقی بر وزارت علوم در دوران اصلاحات چنان سرانجامی داشت که در سایه مدیریت وی و همفکرانشان، موجی از افراط و تفریط بر فضای دانشگاه‌ها حاکم شد تا آنجا که رئیس جمهور وقت توسط هواداران دیروزش مورد اهانت قرار گرفت.

نظر شما