شناسهٔ خبر: 40709 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گفت و گوی اختصاصی/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

مطالب منتشر شده از آقای ظریف در گزارش کمیسیون نیست

سید حسین نقوی حسینی 4 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه گزارش رسمی کمیسیون توسط وی تهیه شده گفت: مطالبی که به صورت نقل قول آقای ظریف توسط من در نشریات آمده، در گزارش رسمی کمیسیون نیست؛ ممکن است سایر اعضای کمیسیون مصاحبه کرده و مطالبی گفته باشند.

سید حسین نقوی حسینیسید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار «نماینده» با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی به حضور وزیر خارجه گفت: در این جلسه آقای ظریف گزارش جامعی از سفر نیویورک شامل ملاقات ها، گفتگوها، سخنرانی ها، اظهارنظرها، حضور در محافل و مجامع ارائه کردند؛ و بعضی از اعضای کمیسیون هم سوالاتی را مطرح کردند و ایشان به آن سوالات پاسخ دادند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره برآیند کلی این جلسه اظهار داشت: برآیند جلسه همان چیزی بود که ارزیابی مقام معظم رهبری نشان می داد، یعنی کمیسیون کلیت تحرک دیپلماسی دولت و نشست های بسیار خوب و موثر انجام شده را تایید می کند و ارزیابی مثبتی از سفر و دست آوردهای آن  دارد.

 

وی با اشاره به بازخورد این جلسه در میان اعضای کمیسیون افزود: اعضای کمیسیون سوالات و ابهاماتی داشتند، برخی از اعضا از پاسخ ها قانع نشده اند و تشخیص این بود که پاسخ ها مبهم است و باید توضیح بیشتری در مورد آنها داده شود.

 

نقوی حسینی همچنین در توضیح جنجال رسانه ای درباره افشای مذاکرات صورت گرفته در این جلسه تصریح کرد: گزارش کمیسیون را من به عنوان سخنگو تهیه کردم و در اختیار رسانه ها قرار دادم، اما مطالبی که به صورت نقل قول آقای ظریف توسط من در نشریات آمده، در گزارش رسمی کمیسیون نیست؛ حالا اگر کسانی مصاحبه کرده اند و مطالبی گفته اند نمی دانم ولی مطالبی که به نقل از ایشان منتشر شد در گزارش رسمی که من تنظیم کردم نبوده است.

نظر شما