شناسهٔ خبر: 40634 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمسیون امنیت ملی خبر داد؛

«نابجا» های سفر نیویورک از نظر ظریف

نقوی حسینی در تشریح جلسه دیروز عصر کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه، اظهار داشت: ظریف طولانی شدن دیدار خود با کری را نابجا خواند.

نقوی حسینیبه گزارش «نماینده» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عصر روز گذشته جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد و رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گزارشی از سفر نیویورک را به این کمسیون ارائه نمود. 

 

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه این نشست اظهار داشت: در این جلسه رئیس کمیسیون امنیت ملی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت اگر چه رهبری در مجموع تحرک دیپلماسی کشور را تایید کردند، اما آن اقدامات نابجایی که ایشان مورد خطاب قرار دادند چه اقداماتی بود؟

 

ظریف در پاسخ اشاره داشت: ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفتگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا (به نابجا بودن برخی رفتارها) اشاره کردند، برداشت ما این است که ایشان اولا گفتگوی اوباما با دكتر روحانی را نابجا دانسته اند و به آن انتقاد دارند و ثانیا طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالا نابجای دیگر این سفر می‌دانند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۳:۵۵علی 0 0

    از آقای ظریف بسیار بعید است اینگونه توجیه کردن ؟؟!! چراکه برطبق فرمایش جناب آقای روحانی با اختیارات کامل به نیویورک رفته اند . بنابراین یک جفا در حق بزرگان نظام است که به جای قبول این مطلب که در اقدامات خود مرتکب بی تدبیری هایی شده اید , اینگونه بازتاب سخن دهید که اختیارات محدود داشته اید , به نظر می رسد از لوازم داشتن اختیارات کامل , داشتن عقل و تدبیر متناسب با آن اختیارات است , لذا رهبری معظم این بها را به تیم دیپلماسی کشور به عنوان دارای اختیارات کامل داده اند و اینکه چرا تیم دیپلماسی از لوازم متناسب با این حوزه از اختیارات استفاده مناسب را ننموده اند , نباید آقای ظریف , خیلی ظریف به عنوان محدودیت اختیارات مطرح نمایند ؟؟!!! به هرصورت آنچیزی که مسلم است نظام در بالاترین حد به تیم مذاکره کننده اختیار داده است و باید در قبال این لطف وسیع پاسخگو باشید . کارهای بزرگ انسان های بزرگ می طلبد , انسان های بزرگ خود را بی نیاز از نظارت نمی بینند و خود را هم در مقابل دوستان بزرگ نمی بینند , به خطاهای خود معترفند , به دنبال توجیه خطاهای خود و یا خدای ناخواسته به گردن دیگران انداختن آن خطاها نیستند , خطاها را شجاعانه می پذیرند و در صدد رفع آن ها هستند , در مقابل دشمن خطاهای کوچک را هم بزرگ می دانند , به دشمنانی که ادعای دوستی می کنند با مراقبت بیشتری عمل می کنند , وهیچگاه با غیر از خدا با کسی معامله نمی کنند که در معامله با خدا منافع بندگان خدا نیز مستتر است . سلامتی امام زمان صلوات
                                

نظر شما