شناسهٔ خبر: 40628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اظهارات عجیب دختران انور سادات

دادگاهی در قاهره دادخواست رقیه سادات علیه فروز رجایی، کارگردان فیلم اعدام فرعون و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران را به دلیل مطابق نبودن با روال پیش بینی شده قانونی رد کرد.

به گزارش «نماینده»، اظهارات عجیب خانواده انور سادات بعد از مرگ پدرشان در سیاست ادامه دارد. در این میان دو تن از دختران انور سادات بسیار فعال تر از باقی افراد خانواده هستند.

 

رقیه ساداتواکنش دختر انور سادات نسبت به جمعیت اخوان پس از برکناری مرسی

پس از روی دادن یک کودتای جدید در مصر و برکناری محمد مرسی از کرسی ریاست جمهوری این کشور توسط ارتش مصر مواضع گوناگونی از طرف فعالین مصری اتخاذ شده است. دختر انور سادات رئیس جمهور معدوم مصدر نیز واکنش جالبی علیه جمعیت اخوان در این رابطه اتخاذ نمود:

 

کامیلیا السادات، دختر محمد انور السادات رئیس جمهوری معدوم مصر اقدام پدرش در آزاد سازی زندانیان وابسته به جماعت اخوان المسلمین از زندان های آن زمان مصر را اقدام و تصمیمی اشتباه دانست.

 

وی که چند ماه پیش با یکی از برنامه های تلویزیونی مصر در این باره سخن می گفت افزود: مشاهده تصاویر محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر در حالی که با قاتلان پدرم در داخل کاخ ریاست جمهوری در حال مشاهده تصاویر مربوط به جشن اکتبر، تصاویری تکان دهنده بود.

 

وی در این باره توضیح داد: در همان روز دکتر صلاح سلطان رئیس شورای عالی امور اسلامی و صاحب نظریه اخوانی شدن اوقاف مصر زمانی که قاتل پدرم از زندان آزاد شد به نزد من آمد، و با الفاظی کوچه بازرای با من سخن گفت و مرا شماتت کرد.


وی در ادامه، با رد اتهامات و سخنان مربوط به علت آزادی اخوان المسلمین از زندان های دوره حکومت پدرش در مصر، که گفته شده آنها را برای مبارزه با هواداران جمال عبد الناصر به خیابان ها کشید بود گفت: این سخنان بی پایه و اساس است چرا که رابطه پدرم با جمال عبدالناصر رابطه بسیار صمیمانه ای بود.

 

وی در توضیح این مساله افزود: پدرم به این دلیل جماعت اخوان المسلمین را از زندان ها آزاد کرد تا شاید بتوان جماعت اخوان المسلمین را بار دیگر به آغوش جامعه مصر آن زمان بازگرداند، اما اکنون به جرات می گویم این بزرگ ترین تصمیم اشتباه پدرم بود.

 

وی در پایان ضمن محکوم کردن اقدامات هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر با قبر پدرش گفت: آنها در میدان رابعه العدویه زمانی که نیروهای پلیس به آنها حمله کرد، متقابلا به قبر پدرم حمله کردند و سنگ مزار وی را شکستند و با استفاده از سنگ های خرد شده مزار وی به پلیس حمله ور شدند و حتی از آن هم فراتر رفتند و قبر پدرم را نبش کردند.

 

شکایت دختر انور سادات از احمدی نژاد

احمدی نژاد 5رقیه انور سادات در سال ۱۳۸۷ در پی پخش یک فیلم در ایران به دادگاه مصر علیه رئیس جمهور وقت ایران شکایت کرد.

 

 دادگاهی در قاهره دادخواست رقیه سادات علیه فروز رجایی، کارگردان فیلم اعدام فرعون و محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران را به دلیل مطابق نبودن با روال پیش بینی شده قانونی رد کرد. این دادگاه بررسی این شکایت را منوط به اتخاذ اقدامات قانونی از طریق نمایندگی خارج از کشور مصر دانست.

 

رقیه سادات در این شکایت خواستار دریافت غرامت به اتهام سب و توهین به پدرش شده بود. دختر انور سادات در شکایت خود خواستار پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار غرامت به وی به خاطر وارد آمدن ضربه ناشی از توهین به پدرش شده بود!

 

گفتنی است فیلم اعدام فرعون به زندگی خالد اسلامبولی که اقدام به اعدام انقلابی انور سادات کرد می پردازد و با واکنش هایی مواجه شده است. در پاسخ به اعتراضات رسمی مصر مقامات دولتی ایران تصریح کرده اند که ساخت این فیلم موضع دولت نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما