شناسهٔ خبر: 40481 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وزیر نفت خبر داد؛

واردات روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین در نیمه دوم سال

وزیر نفت از واردات روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: امسال و اندکی کمتر از امسال در سال آینده دشوارترین سالها را در زمینه تأمین سوخت از جمله گاز خواهیم داشت.

بیژن زنگنهبه گزارش «نماینده»، وزیر نفت در گفتگو با واحد مرکزی خبر درباره افزایش میزان تولید نفت خام گفت: گزارشی را هفته پیش به من دادند که چگونه در یک ماه از هم اکنون بتوانیم به افزایش تولید برسیم اما تلاش می کنیم تا آخر سال به همان ۴ میلیون بشکه ظرفیت تولید نایل شویم.

 

وزیر نفت درباره اینکه آیا با قیمت فعلی جهانی نفت موافق است و حداقل قیمت نفت خام چقدر باید تعیین شود؟ گفت: برای من بیش از قیمت آنچه مهم است بشکه هایی است که بتوانم به بازار بفرستم و سهمم در تولید نفت افزایش دهم.  این مسئله مهمتر از قیمت است چون وقتی قیمت بالا باشد و در آن سهم نداشته باشیم دیگران استفاده آن را می برند.

 

وی تاکید کرد: از آن قیمت بالایی دفاع می کنم که من هم سهم خودم را در بازار آن داشته باشم.

 

زنگنه اظهار داشت: حتی هیچ کفی هم برای آن قائل نیستم و برای من فقط این مهم است که سهم بازارم بالا برود. برای برگشتن به ظرفیت تولید ۴ میلیون شبکه در روز، هر کاری می کنم.

 

وزیر نفت درباره این که باتوجه به افزایش نسبی مصرف متوسط روزانه در مقایسه با تولید بنزین، تصمیم گرفته اید از هند بنزین وارد کنید، چه میزان بنزین و با چه قیمت وارد خواهید کرد؟ اظهار داشت: همیشه بنزین وارد می شده است اما به آن اکتان افزا می گفتند اما ما می گوییم بنزین.

 

زنگنه گفت : برای شش ماهه دوم امسال لازم است روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتر بنزین وارد شود. دستور نداده ایم که از کشور و شرکت خاصی خرید انجام شود اما گفته شده است ۵ تا ۷ میلیون و ترجیحاً تا ۷ میلیون لیتر برای بالا رفتن ذخایر، بنزین وارد شود.

 

زنگنه گفت: قیمت آن هم نرخ بازار است و ارز آن هم که از محل صادرات فرآورده ها حاصل می شود تأمین خواهد شد.

نظر شما