شناسهٔ خبر: 40270 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی با چه هواپیمایی به نیویورک میرود؟ + عکس

روحانی حسن روحانی امروز با هواپیمای ایرباس ۳۴۰ شرکت آسمان با پروازی مستقیم به نیویورک سفر میکند.

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی فردا پس از شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس، توسط هواپیمای ایرباس ۳۴۰ شرکت آسمان با پروازی مستقیم به نیویورک سفر می کند.

 

گفتنی است تنها این مدل هواپیما می تواند بدون توقف و سوخت گیری مجدد، مدت طولانی پرواز کند و در سفر محمود احمدی نژاد به برزیل هم از همین هواپیما استفاده شده است.

 

البته شرکت های هواپیمایی دیگری هم در کشور این مدل هواپیما را دارند اما تفاوت هواپیمای شرکت آسمان با سایر ایرلاین ها در این است که روی بدنه هواپیمای آسمان، نام ایران نوشته شده و به همین دلیل رؤسای جمهور از آن برای سفرهای خارجی استفاده می کنند.

 

بنا بر این گزارش، کترینگ (پذیرایی داخل هواپیما) پرواز رئیس جمهور را نیز شرکت کترینگ آرمان وابسته به هواپیمایی ماهان تامین می کند.

 

لازم به ذکر است هواپیمای مذکور در طول این چند روز در فرودگاه نیویورک می ماند تا هیئت ایرانی را به کشور بازگرداند.

ایرباس آسمان

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۶-۳۱ ۱۵:۵۱حسام 0 6

    این را هم مدنظر داشته باشید که این پرواز تهران-نیویورک قبلا توسط هواپیماهای بوئینگ 747 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما انجام می شد ولی از موقعی که کمیته ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا عبور این هواپیماها بوئینگ 747 ایران ایر را از روی این قاره ممنوع کردند ( گفته شده به دلایل فنی) از این رو این هواپیماها نمی توانستند برای رسیدن به آمریکا مستقیما از روی اروپا عبور کنند و در یکی از آخرین سفرهای آقای احمدی نژاد به سازمان ملل، این هواپیماها ابتدا از ایران راهی کشوری در قاره آفریقا شدند و از آنجا راهی اروپا شدند. ولی ایرباس های 340 که هواپیمایی آسمان و ماهان در اختیار دارند از نظر فنی مورد تایید کمیته ایمنی اتحادیه هوانوردی اتحادیه اروپا هستند و بنایراین به راحتی می توانند مستقیما از ایران راهی آمریکا شوند و در این مسیر از روی اروپا گذر کنند.
                                

نظر شما