شناسهٔ خبر: 40148 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس دانشگاه آزاد:

برخی باورشان شده که اگر توی سرم هم بزنند میخندم

فرهاد دانشجو فرهاد دانشجو در خصوص توصیه های دست اندر کاران دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه «برای حفظ آبرویت هم که شده خودت استعفایت را تقدیم کن» گفت: برای استعفا باید حجّت داشته باشم.

فرهاد دانشجوبه گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم،فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد که این روزها داس عزل مسئولین به او هم رسیده گفت: یک سال و نیم پیش که کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد شدم می دانستم که یک سال و نیم دیگر ممکن است دولت‌مردان عوض شوند و تغییراتی صورت بگیرد و البته برای من تغییر چیز سختی نیست. ۱۷ سال است که تودیع و معارفه می‌شوم. اما هیچ‌وقت غیراخلاقی عمل نکرده‌ام.

 

در ادامه محورهای مهم گفته های دانشجو در خصوص حوادث اخیر در خصوص جایگاه وی در دانشگاه آزاد را خواهیم خواند:

 

بنده در دوران مدیریت خود، سیاست‌زدگی را از دانشگاه جدا کردم و اخلاق‌مداری و قانون‌مداری را به دانشگاه آوردم.

 

برخی از اعضای هیئت امنا به خود من گفتند که مایلند این اتفاق بیفتد و حتی از بیرون هیئت امنا نیز برخی این مسئله را عنوان کردند که شما استعفا بدهید.

 

البته این حق هیئت امنا است که از رئیس دانشگاه سؤال کند و او جواب دهد و اگر قانع نشدند، عزل کنند؛ این روال در پیش گرفته شده، خلاف عدالت و انصاف به نظر می‌رسد.

 

برداشت من این است که فضای سیاسی دانشگاه شاهد تغییری بوده و در ترکیب هیئت امنا، تغییر نگاهی صورت گرفته است.

 

ارتقای مباحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و همچنین فعالیت‌های عمرانی اقداماتی است که در این دانشگاه رقم خورده و اگر به‌دقت توجه کنید در این یک سال و نیم اخیر به‌اندازه ۳۰ سال قبل دانشگاه کار و اقدامات صورت گرفته است. اگر این فضا را به‌خوبی ببینیم، دلیلی ندارد رئیس این دانشگاه را عزل کرد.

 

استیضاح و عزل رئیس دانشگاه آزاد با اقدامات صورت‌گرفته که توضیح دادم، فقط می‌تواند برداشت سیاسی باشد.

 

با مسئول دفتر رئیس جمهور سابق مشکلی ندارم. شما فرهاد دانشجو را همیشه خندان دیده‌اید در حالی که در برابر هر انتقاد و رفتار نادرستی تنها لبخند می‌زند. فکر می‌کنم برخی باورشان شده که اگر توی سر وی هم بزنند، او می‌خندد.

 

شأن من شأن علمی است و فرهاد دانشجو آدم سیاسی نیست. شأن او شأن یک استاد دانشگاه و شخصیت علمی است و می‌گویم اگر شأن این آدم را نگه نمی‌دارید، حداقل شأن علم و عالم را نگه دارید و نباید با یک آدم علمی سیاسی برخورد کرد.

 

گفتند در جلسه آینده هیئت امنا موضوع "استعفای اجباری و یا عزل" من نیز مطرح است که من گفتم استعفا نمی‌دهم زیرا برای استعفای خود باید حجتی داشته باشم اما وقتی به فعالیت‌های صورت گرفته نگاه می‌کنم می‌بینم حجتی برای این مسئله ندارم.

 

دانشجو همچنین گفت: من معتقدم اگر هم قرار است تغییری صورت بگیرد اخلاق‌مدارانه باشد و تهمت نزنیم.

 

صبح روزی که قرار بود در هیئت امنا کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد شوم، خدمت آیت‌الله هاشمی رسیدم و به وی گفتم: بنده الآن احساس تکلیف می‌کنم که کاندیدا شوم، اگر شما مخالف هستید بفرمایید تا من کاندیدا نشوم، که وی گفت: من مخالف نیستم، گرچه شاید کاندیدای من کس دیگری باشد. و اینکه گفتم به‌حرمت امام(ره) و حاج احمد آقا خمینی شأن و منزلت این دو بزرگوار، اگر حاج حسن خمینی مخالف است بگوید که من کاندیدا نشوم. وی هم گفت: مخالف نیستم، و من با اجازه آنها وارد دانشگاه شدم و نظر آنها را به‌عنوان یک بحث اخلاقی برای خود فرض می‌دانستم.

 

از روز اول هم فکر می‌کردم که یک سال و نیم دیگر ممکن است دولت‌مردان عوض شوند و تغییراتی صورت بگیرد و البته برای من تغییر چیز سختی نیست. ۱۷ سال است که تودیع و معارفه می‌شوم اما هیچ‌وقت غیراخلاقی عمل نکرده‌ام.

نظر شما