شناسهٔ خبر: 40128 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دانشجوی ستاره دار مربوط به دولت اصلاحات بود

جعفر توفیقی توفیقی در حالی این روزها از عنوان دانشجوی ستاره دار استفاده رسانه ای میکند که مدتی قبل در مصاحبه ای گفته بود: نفی نمیکنم که این مساله در دوره اصلاحات وجود داشته است؛ ممکن بود در آزمونهای ورودی برخی دانشجویان ستاره‌دار باشند.

جعفر توفیقیبه گزارش «نماینده» همزمان با آغاز به کار دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید و نیز با توجه به فردی که سرپرستی وزارت خانه مربوطه را بر عهده دارد اولین مسئله ای که ذهن ها را به خود می خواند موضوع دانشجوی ستاره دار است.

 

این روزها در حالی جعفر توفیقی مشغول استفاده رسانه ای از مسئله دانشجوی ستاره دار است که در همین چند ماه گذشته طی مصاحبه ای که با روزنامه آرمان داشته است به پیدایش و شکل گیری دانشجوی ستاره دار در زمان ریاست جمهوری خاتمی اشاره نموده است.

 

توفیقی در مصاحبه فروردین ماه سال ۱۳۹۲ با روزنامه آرمان می گوید:

 

«همیشه این بحث وجود داشته که برای بررسی مسائل انضباطی راهکاری وجود داشته باشد و ممکن بود برخی دانشجویان مشمول بررسی پرونده بشوند. این مساله ممکن بود به دلیل مسائل سیاسی یا اجتماعی باشد. فکر می‌کنم این مساله رایج بوده اما حقیقت آن است که حجم زیادی درگیر این مساله نبودند. نفی نمی‌کنم که این مساله (دانشجوی ستاره دار) در دوره اصلاحات وجود داشته است. ممکن بود در آزمون‌های ورودی برخی دانشجویان ستاره‌دار باشند.»

 

با این وجود بنگاه های خبرسازی وابسته به جریانات افراطی در این روزها به شدت در تلاش هستند که با تحریف تاریخ و نیز با نفی گفته های جعفر توفیقی پدیده دانشجوی ستاره دار را تنها به اصولگرایان منتسب نمایند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۶-۲۶ ۱۱:۴۴فرهاد 0 0

    سلام
    
    من توی آرشیو روزنامه آرمان جست و جو کردم ولی این مصاحبه را پیدا نکردم. لطفا منبع آن را ذکر کنید.
                                

نظر شما