شناسهٔ خبر: 40106 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ادعای عجیب وزیر امور خارجه مصر علیه ایران

نبیل فهمی نبیل فهمی مدعی شد اقدامات تهران در منطقه خلیج فارس به ضرر امنیت ملی مصر تمام میشود.

نبیل فهمیبه گزارش «نماینده» به نقل از ابنا «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر گفت: به رغم روابط تاریخی میان مصر و ایران، اقدامات این کشور در منطقه خلیج [فارس] امنیت ملی مصر را نقض می‌کند و این مشکلی میان ما و تهران است. اختلاف میان مصر و ایران در دوره رژیم سابق، اختلاف میان سنی و شیعه بود و در دوره نظام مبارک این اختلافات مربوط به امنیت ملی بود.

 

فهمی در ادامه به تلاش مصر برای بهبود روابط با ایران اشاره کرد و گفت که نشانه‌های مثبتی از مواضع دولت جدید ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد هرچند که این امر تاکنون ملموس نشده است.

 

وی همچنین به اقدام برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر فرستادن نمایندگانی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران اشاره کرد و گفت که مصر نماینده‌ای در این مراسم نداشت.

 

وزیر خارجه مصر گفت که مصر با ایران با هدف خاصی تعامل خواهد کرد. اگر با ایران وارد گفت‌وگو ‌شویم، این گفت‌وگو صریح، شفاف و کاملاواقعی و به دور از هرگونه انفعال و احساسات خواهد بود و در آن منافع مصر، کشورهای حوزه خلیج [فارس] و مشرق عربی لحاظ خواهد شد. ما با ایران در مسئله‌ای که به ضرر منافع کشورهای حوزه خلیج [فارس] باشد، همکاری نخواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما