شناسهٔ خبر: 40073 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خاطره ای از وزیر اسبق نیرو

وقتی باراک اوباما واسطه زیارت فتاح از کربلا شد

وزیر اسبق نیرو روز گذشته میهمان برنامه شناسنامه بود و نکات جالبی را از دوران وزارت و کار با محمود احمدی نژاد بیان کرد.

پرویز فتاحبه گزارش «نماینده» پرویز فتاح روز گذشته میهمان برنامه شناسنامه بود و نکات جالبی را از دوران وزارت و کار با محمود احمدی نژاد بیان کرد.

 

در آخرین دقایق این برنامه فتاح از مجری برنامه خواست تا خاطره ای از دوران وزارتش بیان کند که با استقبال مجری مواجه شد. مشروح خاطره وزیر اسبق نیرو و رئیس فعلی بنیاد تعاون سپاه در ادامه می آید:

 

در یکی از سفرهایم به عراق، به دلیل دیدارهای زیاد و کوتاه بودن مدت سفر بر خلاف سایر سفرها امکان گنجاندن زیارت کربلا در برنامه مهیا نشده بود.

 

آقای احمدی نژاد هم اصرار داشت تا من زود برگردم چون سفر استانی اصفهان در پیش بود و این سفر هم از لحاظ پروژه های مرتبط با وزارت نیرو اهمیت زیادی داشت.

 

در آخرین ساعات این ماموریت که قرار بود به دیدار نوری مالکی نخست وزیر و جلال طالبانی رئیس جمهور عراق بروم به من اطلاع دادند باراک اوباما در ترکیه است و قصد دارد امروز به عراق بیاید و برای همین دیدارهای شما لغو شده است.

 

در همین اثنا رئیس جمهور عراق که سابقه دوستی زیادی با هم داریم و او مرا «کاک فتاح» صدا می زند تماس گرفت و ضمن عذرخواهی گفت: می دانم کاک فتاح دوست داری به کربلا بروی، زیارت که بهتر از دیدن من است.

 

پس از این گفت و گوی تلفنی، با دستور رئیس جمهور عراق من با یک کاروان تشریفات به سمت کربلا راه افتادم. همزمان با حرکت ما فضای بغداد کاملا امنیتی شد و شهر پر شد از هیلوکوپترها و تانک هایی که قرار بود امنیت حضور اوباما را تامین کنند.

 

وقتی به کربلا رسیدم باران شدیدی می بارید و مردم در حالی که زمین دور حرم را آب گرفته بود می آمدند و به حضرت سلام می دادند من هم کفش هایم را از پا در آوردم و در آن فضای عجیب، یاد این شعر افتادم که «مستان سلامت می کنند».

 

هنوز هم از این واقعه خجالت زده حضرت اباعبدالله (ع) هستم که چگونه در ایام جنگ حاضر بودیم از میدان مین بگذریم و به پابوس حضرت برویم اما در این سفر می خواستم بدون آمدن به کربلا به ایران بازگردم.

 

اما عدو سبب خیر شد و به واسطه سفر اوباما، توفیق زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) فراهم شد.  

نظر شما