شناسهٔ خبر: 40031 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش فیس بوکی وزیر خارجه از سفرش به عراق + عکس

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که علی الظاهر از از فعالان شبکه اجتماعی facebook است، بعد از سفر دیپلماتیک خود به عراق، گزارشی از این سفر را در صفحه فیس بوکش قرار داد.

ظریف در فیسبوک

به گزارش «نماینده»، محمد جواد ظریف پس از نخستین سفر دیپلماتیک اش در کسوت وزیر امور خارجه، گزارشی از این سفر به قلم خودش در فیس بوک قرار داد.

 

ظریف درباره این سفر که اولین سفر خارجی او در کسوت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است، نوشت:

 

در اولین سفر خارجی بعد از پذیرش مسئولیت، با توجه به اهمیت همسایگان و جایگاه ویژه عراق در سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، روزهای یکشنبه و دوشنبه به عراق سفر کردم. در این سفر فشرده، توفیق حاصل شد تا هر چند کوتاه به کربلا و نجف و کاظمین هم مشرف شوم. جای همه شما خالی بود و اگر قابل باشم به همه دعا کردم.

 

وی همچنین با اشاره به دیدارهای خود با آیت‌الله العظمی سیستانی، آیات عظام نجفی، فیاض و حکیم، نخست‌وزیر، کفیل ریاست جمهوری، رییس مجلس، وزیر امورخارجه‌ و رهبران جریان‌های مهم سیاسی شیعه، سنی و کرد عراقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کلیه رهبران سیاسی و مذهبی عراق دیدگاه‌های مشابهی در مورد گسترش همه‌جانبه روابط با ایران، محکومیت هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی و ضرورت جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش جنگ و فرقه‌گرایی در منطقه اتفاق نظر داشتند و توافق‌های خوبی در این سفر صورت گرفت که امیدوارم در جهت بهبود وضعیت مردم دو کشور به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

 


 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۶-۲۰ ۰۹:۱۴ 0 2

    Dear Zari
    Thank you for your report . yesterday I was telling to Cari that your counterpart in Iran is realy doing great , as we don't need any third party to sen us up to date report any more because the new adminstration in Iran are doing that very well for us, free of charge.
       Yours Sincerly   
        Barack O.
                                

نظر شما