شناسهٔ خبر: 40030 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گفت و گوی اختصاصی/ عضو شورای شهر تهران:

اتهام زنی به خانم راستگو به ضرر اصلاح طلبان است

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران خطاب به اصلاح طلبان شورا گفت: باید پرسید چرا آن زمان که با خانم راستگو اختلاف نداشتید اخبار مربوط به ایشان را مطرح و حل نکرده بودید.

مجتبی شاکریبه گزارش «نماینده» بعد از جلسه انتخاب شهردار تهران در روز یکشنبه، الهه راستگو، یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر به دلیل رای به محمدباقر قالیباف مورد تهدید هم حزبی هایش قرار گرفت. این موضوع موجب شد که جلسه صبح امروز شورای شهر نیز به حاشیه کشیده شود.

 

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران درباره حواشی جلسه صبح امروز شورای شهر به خبرنگار «نماینده» گفت: در جلسه صبح آقای مسجد جامعی گزارشی از جلسه روز یکشنبه که در آن شهردار انتخاب شد ارائه کردند و بیان کردند که این جلسه با تفاهم و دوستی بوده است که رسانه ها آن را به جلسه ای ملتهب تبدیل کردند و در ادامه جلسه، خانم راستگو که ناطق پیش از دستور بودند مطلبی را آماده کرده بودند که آن را در جلسه خواندند.

 

شاکری افزود: در مطلب خانم راستگو بیان شده بود که چه فشارهایی از طرف دوستان اصلاح طلب به ایشان وارد شده و علت این فشارها رایی بود که ایشان به آقای قالیباف داده بودند و براساس آن ایشان را تهدید کرده بودند. در واقع مطالب خانم راستگو نشان داد که حرف های آقای مسجد جامعی درست نبوده است و ظاهر آرام جلسه یکشنبه حاشیه هایی هم به دنبال داشته است.

 

عضو شورای شهر درباره صحبت های راستگو تصریح کرد: مطالب خانم راستگو چون انتقاداتی را متوجه فراکسیون خودشان کرد افرادی جلسه را ترک کردند تا با خبرگزاری ها مصاحبه کنند و فشار مجددی را به ایشان وارد کنند. عمده انتقادی که به ایشان دارند این است که چرا یک توافق جناحی و حزبی را رعایت نکرده است و شناخت مستقل خودش را بر جریان حزبی ترجیح داده است.

 

شاکری در پاسخ به اتهامی که مربوط به معاملات اقتصادی برادران خانم راستگو و قالیباف است بیان کرد: این از آن بداخلاقی هایی است که در جهت خراب کردن یک شخصیت اتفاق می افتد. من در رد یا اثبات این مسئله صحبتی ندارم ولی همین کسانی که این مصاحبه ها را انجام داده اند باید ازشان پرسید آیا شما امروز متوجه این موضوع شدید یا مدتهاست این خبر را می دانید و صبر کرده اید تا بتوانید به وسیله آن باج خواهی کنید؟

 

وی درباره مصاحبه هایی که صبح امروز توسط بعضی اصلاح طلبان شورای شهر انجام شد گفت: این رفتار صحیح نیست. باید پرسید چرا آن زمان که با خانم راستگو اختلاف نداشتید این موضوع را حل نکرده بودید. این یک بداخلاقی حزبی است که اخبار افراد را نگهداری می کنند تا در زمان مناسب یک باج خواهی حزبی را رقم بزنند این به ضرر کسانی است که این مصاحبه هارا انجام می دهند.

 

شاکری درباره ادامه این تهدیدات تصریح کرد: بعید می دانم کسانی که تهدید کردند جرأت ادامه دادن داشته باشند فضای جامعه ما اینگونه تهدیدات و باج خواهی ها را برنمی تابد دوستان نیز باید در رفتارشان تجدید نظر کنند چرا که برای کل مجموعه فکری شان آسیب زاست که کسانی که شعار زنده باد مخالف را می دادند یعنی برای مخالف چنین جایگاهی قائل بودند حالا چطور شده که با همفکر خودشان چنین رفتاری دارند این نشان می دهد که دچار یک تناقض در شعار و رفتار شده اند.

 

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره فضای ملتهب شورای شهر در این دوره افزود: بعضی از مباحث حساس تر هستند مثل رای اعتماد به وزرا در مجلس شورای اسلامی. طبیعی است چرا که جنس موضوع به گونه ایست که مباحثاتی را می طلبد من فکر می کنم حالا که انتخاب رئیس شورای شهر و شهردار انجام شد شورا به طرح ها و لوایح و وظایفی که برعهده دارد ورود پیدا می کند. نادر مسائلی از این دست ممکن است التهاب برانگیز باشد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۶-۱۹ ۲۲:۲۸علی یوسفی 0 0

    به حمد الله قضیه رای خانم راستگو ، نشان داد که ایا جریان اصلاح طلبی چه قدر به شعار های خودش پایبند است ، تحمل مخالف ، ازادی ...
                                

نظر شما