شناسهٔ خبر: 40009 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

درخواست یک اصلاح‌طلب از روحانی: مانند خاتمی تنگ نظر نباشید

محمد محمدرضایی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم خطاب به روحانی گفت: دولت خاتمی با بی‌تدبیری که با نوعی انحصارطلبی و تنگ‌نظری همراه بود با تغییر آیین نامه مانع قانونی بر سر راه حضور احمدی‌نژاد در دولت ایجاد کرد.

محمد محمدرضاییبه گزارش «نماینده» به نقل از فارس، محمد محمدرضایی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم از رئیس جمهوری خواست زمینه حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت را فراهم کند.

 

وی تصریح کرد: یکی از اشتباهات بزرگ دولت خاتمی این بود که با انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران با حضور او در جلسات هیئت دولت به مخالفت پرداخت.

 

محمدرضایی ادامه داد: در دولت سازندگی، شهردار تهران بر اساس آیین نامه در جلسات هیئت وزیران شرکت می‌کرد اما دولت خاتمی با بی‌تدبیری که با نوعی انحصارطلبی و تنگ‌نظری همراه بود با تغییر آیین نامه مانع قانونی بر سر راه حضور احمدی‌نژاد در دولت ایجاد کرد.

 

وی در همین راستا به تذکر خود و برخی نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس ششم به رئیس جمهوری وقت به دلیل رفتار تبعیض آمیزش نسبت به شهردار وقت تهران (محمود احمدی نژاد) اشاره کرد و گفت: البته این تذکر مورد توجه خاتمی قرار نگرفت.

 

محمدرضایی گفت: اقدام دولت خاتمی در جامعه اثر منفی گذاشت و مردم به گونه‌ای از ظلم دولت به شخص شهردار تهران که در آن زمان پر جنب و جوش‌تر از ملک‌مدنی ظاهر شده بود، برنتافتند و موج منفی علیه دولت ایجاد شد.

 

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم گفت: متأسفانه احمدی‌نژاد هم خطای دولت قبل از خود را در برابر شهردار تهران ادامه داد و با وجود وعده به مردم، روند ناصوابی که تجربه کرده بود، تداوم بخشید.

 

محمدرضایی گفت: اگر چه شخصاً تصدی مجدد شهردار تهران توسط آقای قالیباف را به مصلحت او و شهروندان تهرانی نمی‌دانم اما شهردار هر که باشد، دولت تدبیر و امید باید حضورش را در جلسات هیئت وزیران تحمل کند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان عملکرد قالیباف در شهرداری تهران را قابل قبول دانست و گفت: اگر چه از جهت سیاسی با آقای قالیباف همسو و همفکر نیستم اما اگر بخواهم به او نمره دهم، کمتر از 17 نخواهد بود.

نظر شما