شناسهٔ خبر: 39953 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

محترمانه با رئیس اصلاح طلب شورای شهر تهران

احمد مسجد جامعی 2 آقای مسجدجامعی حضرتعالی رئیس شورای اسلامی شهر تهران هستید نه رئیس طیف خاصی در تهران. آیا این عمل شما شائبه سیاسی شدن شورای اسلامی شهر تهران را به مانند شورای اول متبادر نمی سازد؟

احمد مسجد جامعیبه گزارش «نماینده»، با نظر به خواسته های این روزهای مردم تهران، و شرایط خاص کشور، و نیز با توجه به اظهارنظرهای اخیر رئیس اصلاح طلب شورای چهارم شهر تهران، مطالبات شهروندان تهرانی را از مدیریت جناب آقای دکتر مسجد جامعی رئیس جدید شورای اسلامی شهر تهران در دسته بندی زیر می توان بیان نمود:

 

 

 

 

۱- جناب آقای مسجد جامعی: انتقادات اخیر شما از عملکرد شهرداری تهران اینگونه بوده است که مدیریت فعلی شهر، تهران را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است و توجهی به روح اجتماعی و فرهنگی شهر نشده است، حال سوال این است:

 

۱-۱) شما که مدیر ارشد فرهنگی هستید، اگر انتقادی در این زمینه داشته اید، چرا در این بزنگاه اعلام شده است؟ تحلیل این مسئله از حالات زیر خارج نیست:

 

الف) اگر می دانستید و سکوت کردید، امانت داری رای مردم را در این هشت سال به جا نیاوردید.

 

ب) اگر هم نمی دانستید و تازه مطلع شدید! نشان دهنده این است که درست می گفتند شما در جلسات شورا یا حضور نداشته و یا حین حضور در جلسه مشغول مقاله نویسی بوده اید.

 

۱-۲) با استناد به مطالب شما که شهر تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، آیا مردم هم نسبت به این کارگاهی شدن فضای شهر، انتقاد و یا ناراحتی دارند و یا نسبت به ضعف به اصطلاح شما فرهنگی، کمبود احساس کرده اند؟

 

آقای مسجد جامعی اساسا خواسته اصلی مردم از عملکرد شهرداری چیست؟ کار عمرانی یا صرفا پرداختن به حوزه فرهنگی؟ لازم به یادآوری است که اقدامات همزمان عمرانی و فرهنگی شهرداری در این هشت سال، خود گویای پرداختن به توسعه زیرساخت های کلان شهرهای توسعه یافته است که به عنوان نمونه فقط یادآوری می گردد:

 

در حوزه عمرانی: تونل توحید، تونل نیایش، بزرگراه امام علی (ع) و بوستان های ولایت، نهج البلاغه، جوانمردان، باغ پرندگان (که حتما تایید می نمایید که این پروژه ها بیش از اثر عمرانی، عملکرد فرهنگی و اجتماعی دارند) و ....

 

در حوزه فرهنگی: راه اندازی سراهای محله، کتابخانه های شبانه روزی، پردیس های سینمایی و فعالیت گسترده شورایاری ها (که خود مسئولیت نظارت و راهبری این عزیزان را داشته اید) و ...

 

که این اقدامات نمونه ای از عملکرد عمرانی و اجتماعی هشت ساله شهرداری بوده که حتما حضرتعالی به واسطه عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، بیش از این فعالیت ها را مطلع هستید و صرفا جهت یادآوری بیان گردید.

 

۲- شنیده ها و دیده ها حاکی است که جنابعالی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در منزل برخی از اعضای فعلی شورا، اقدام به القای رای، به نفع فردی خاص نموده اید.

 

فارغ از وضعیت و عملکرد کاندیدای مورد نظر شما، یادآوری می گردد حضرتعالی رئیس شورای اسلامی شهر تهران هستید نه رئیس طیف خاصی در تهران. آیا این عمل شما شائبه سیاسی شدن شورای اسلامی شهر تهران را به مانند شورای اول متبادر نمی سازد؟

 

۳- جایگاهی مثل شورای اسلامی شهر تهران که مهمترین مسئولیت آن نظارت بر عملکرد قانونی شهردار تهران است، آیا باید به دنبال حضور فردی در این مسند باشد که از نظر قانون، صلاحیت حضور در همان شورا را نداشته است؟ انتخاب این فرد توسط شورا، آیا جایگاه نظارتی شورا را خدشه دار نمی کند؟

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۲-۰۶-۱۷ ۰۰:۳۷ 0 3

    نكته اينجاست كه به هر حال مديريت فعلي شهرداري تهران نگاه فرهنگي‌اش بسيار پررنگ‌تر از گزينه‌اي همچون محسن هاشمي است.
                                

نظر شما